היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבירות בסיסיות במס ערך מוסף

עבודה מס' 070496

מחיר: 164.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בניתוח המע"מ בישראל - מהו, אופן גבייה, שיעורים וכו', וכן בחינת עבירות המע"מ בישראל באמצעות פס"דים - כיצד מטופלות, ניתוח סטטיסטי וכן השוואה לאופן הטלת וגביית המע"מ בגרמניה.

3,472 מילים ,9 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מע"מ הינו מס אחיד המוטל על הערך המוסף של מוצרים ושירותים. במטרה לגבותו כראוי, יש לוודא ערוץ מידע אמין ודו כיווני בין הנישום לרשויות מע"מ.
עבירות טכניות הינן עבירות פשוטות יחסית, ללא כוונה פלילית. אולם, ביצוען אינו מאפשרת את אותו ערוץ תקשורת דו כיווני. עם זאת, בשל פשטות ביצוע העבירות מסוג זה, תדירותן גבוהה.
מתוך המחקר שביצענו, עולה כי בתי המשפט נוטים להביע התחשבות במצב הנישום ובנסיבות ביצוע העבירות. כמו כן, משתמע כי מטרת ביהמ"ש הינה לגבות את קרן המע"מ, לייצר הרתעה ולמסד מערכת גביה יעילה.
בעבודה זו, מלבד ניתוח פסקי דין, ישנה גם השוואה בין המע"מ ואופן גבייתו בישראל לבין האופן בו הדבר נעשה בגרמניה.

תוכן עניינים:
חלק א' - סקירה כללית
מס ערך מוסף (מע"מ)
סוגי ושיעורי מע"מ בישראל
מע"מ דיפרנציאלי
עבירות במע"מ
עבירות בסיסיות (טכניות) במע"מ
חלק ב' - מחקר
הקדמה
מחקר ראשון - יחס הפסיקה לנושא אי הגשת דו"חות למע"מ
ממצאי המחקר
מחקר שני - היחס לנושא אי הגשת דו"חות למע"מ במדינות זרות - גרמניה
ממצאי המחקר

חלק ג' - סיכום
ביבליוגרפיה

חלק ד' - נספחים

קטע מהעבודה:

מס ערך מוסף (להלן: מע"מ) נקרא בשל דרך גבייתו, אשר ממסה את הערך המוסף בכל שלב בשרשרת הייצור והשיווק, החל מהיצרן, דרך הסיטונאי ועד לקמעונאי. הערך המוסף הינו ההפרש בין מחיר המוצר או השירות המסופקים (מע"מ עסקאות), ובין סך מחיר התשומות ששימשו לייצור המוצר או מתן השירות (מע"מ תשומות). בנוסף, נגבה המס מהעוסק ללא קשר לתוצאות פעילותו העסקית ומוטל באופן שוטף, בשונה ממס ההכנסה. זהו מס עקיף שהצרכן הוא הנושא בפועל בעלותו, שכן הוא נכלל במחירם של מוצרים ושירותים כאחוז ממחירם. המס יכול להיות בעל שיעור אחיד או בשיעורים שונים בהתאם לסוג המוצר או השרות (מע"מ דיפרנציאלי)(1).
המס מוטל (כמו במרבית המדינות שבהן נהוג מס זה) על הצריכה הפרטית והציבורית ומהווה חלק אינטגרלי ממערכות מיסוי במדינות רבות בעולם. המע"מ מהווה כיום מקור הכנסה עיקרי בתחום המיסוי העקיף בישראל. כך למשל, ההכנסות ממע"מ היוו כ- 67% מהכנסות המדינה ממיסים עקיפים בשנת 2011 (2).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבירות בסיסיות במס ערך מוסף", סמינריון אודות "עבירות בסיסיות במס ערך מוסף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.