היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיירות אקסיסטנציאלית

עבודה מס' 068148

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת טיבה של תיירות המחפשת אחר משמעות החיים, באמצעות מסגרות תיאורטיות סוציולוגיות.

4,126 מילים ,14 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרתי לעסוק בנטייה ובשאיפה החזקה של טיילים לחזור ולחוות את יעד המסע שלהם. לפי כהן (1979) שאיפה זו באה לידי ביטוי בשלושה אופנים עיקריים, דרכם אנסה ללמוד על התופעה.
הטיפולוגיה, שערך כהן (1979), ממיינת את סוגי חוויות התייר, לפי רמת הניכור שלו מהחברה בה הוא חי. לשיטתו תיירות אקסיסטנציאלית היא תיירות שבה הטייל מחויב באופן מוחלט למרכז רוחני נבחר. ניתן לומר כי יש קשר אדוק בין התייר האקסיסטנציאלי, וה "נווד", אשר לפי הגדרתו של כהן (1972) חיפש אחר התרגשות של זרות מוחלטת ומגע ישיר עם מגוון רחב של אנשים, ויותר מזה- עבורו חיים מחוץ למרכז הנבחר הם חיים בגלות. לאור זאת ארצה לבחון האם התייר האקסיסטנציאלי צמח מתוך סוג זה של תיירות או מבטא אותה באופן זה או אחר. שתי הטיפולוגיות, שערך כהן מבוססות למעשה על רמת הניכור של התייר מהחברה המקורית שלו, ועל נכונותו להיחשף לשינוי ולזרות ומכאן הקשר בין ה'נווד', לתייר הקיומי.
תיירות אקסיסטנציאלית מאופיינת בניכור של היחיד מהחברה ממנה הוא מגיע, ובמרכז רוחני מרוחק, לאור הסוציולוגיה של הדת, אבחן את הקווים המשותפים לצליינות ולתיירות קיומית. את הקשר של סוג תיירות זה לצליינות אבחן לאור הגדרותיו של טרנר (1973).
נהיר כי החיפוש אחר אותנטיות קשור קשר הדוק לסוגיית התיירות האקסיסטנציאלית- בהקשר זה אנסה לבדוק מהי אותנטיות לפי מק'קאנל (1973), וכן מהי אותנטיות עבור התייר הקיומי, לפי וונג (1999).
אנסה גם להבין את הקשר בין תיירות אקסיסטנציאלית לתפיסה הפוסט מודרנית בכלל, ולתיירות פוסט מודרנית בפרט המתקשרת לתפיסה של אותנטיות, לשינוי של הגדרתה, ולטשטוש גבולות כללי בין המזויף לאמיתי. לשם כך איעזר בבורשטיין (1961) ובכהן (1995).
לעניות דעתי, דימוי יעד המסע מתעצב ומתחזק במהלך הטיול, מה שמשפיע יותר מאוחר על הווייתו כתייר קיומי, כדי לבדוק הנחה זו איעזר בדן (1996); ארי (1994); היכל (2000); מעוז (1999) ; ושמחאי (2000). בעבודה יבואו לידי ביטוי הגישות הסוציולוגיות המרכזיות בחקר התיירות והתרמילאות, תוך הצגת דוגמאות והעלאת סוגיות חשובות בתחום כמו אותנטיות ודימוי יעד המסע, בהקשר של נושא העבודה כמובן. בעבודה אבחן האם חוויה תיירותית אקסיסטנציאלית, מבטאת הרגשת חוסר נוחות וניכור מאלמנטים מסוימים בחברה של המטייל.
והאם היא קיימת, אך לפי הגדרתה התיאורטית הטהורה.

שאלת המחקר:
מהם מאפייניה ומהם ביטוייה של תיירות אקסיסטנציאלית?

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' - מהי תיירות אקסיסטנציאלית
תיירות מודרנית, תיירות אקסיסטנציאלית והקשר לצליינות
אותנטיות ותיירות אקסיסטנציאלית
פרק ב' - כיצד מתפתחת תיירות אקסיסטנציאלית ומה היא מבטאת
אישיות התייר האקסיסטנציאלי
החברה הישראלית - מאפיינים
דימוי יעד המסע
פרק ג' - ביטוייה המעשיים של התיירות האקסיסטנציאלית
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תיירות מודרנית לפי כהן (1972), מתאפיינת במידות שונות של חידוש והתמצאות- הערכת החוויה של השוני והחידוש מול הצורך בתחושת ביטחון (הנובעת מהמוכר).
כהן (1972) מסדר מעין רצף קומבינציות אפשריות של חידוש והתמצאות או מוכרות, מתיירות מאורגנת המונית עם התמצאות מקסימלית וחידוש מינימלי דרך התייר האינדבידואלי ההמוני עם התמצאות דומיננטית וחווית חידוש מעט גדולה יותר אך שגרתית על-פי רוב, והחוקר-עם חידוש דומיננטי בחווייתו ומוכרות בסיסית לפחות, ועד לנווד, אצלו יש חידוש מקסימלי ומוכרות כמעט נעלמת.

תגים:

תיירות · תרמילאות · סוציולוגיה · הדת · חיפוש · התרגשות · מונצילרים · תייר · מסע · חיפוש · עצמי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיירות אקסיסטנציאלית", סמינריון אודות "תיירות אקסיסטנציאלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.