היישום אינו מחובר לאינטרנט

תמורות במעמד האישה הערבייה בישראל

עבודה מס' 068118

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת השינויים שחלו במעמדה של האישה הערבייה בישראל בתחומים שונים, מהקמת מדינת ישראל ועד לשנות ה-2000.

6,684 מילים ,26 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

האישה הערבייה בישראל היא בעלת תרבות כלל-ערבית ומשום כך היא מהווה חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מהאומה הערבית הכוללת שמסביבה. התמורות מרחיקות הלכת שחלו בעולם הערבי במהלך המאה העשרים, בעיקר עקב המגע העמוק והנרחב עם תרבות המערב, השפיעו באופן מהותי על מעמדה של האישה הערבייה בעולם הערבי באופן כללי, ובתוך כך על מעמדה של האישה הערבייה בישראל.

מאז הקמתה של מדינת ישראל חלה התפתחות גדולה נוספת במעמדה של האישה הערבייה בישראל, התפתחות שיש לה מספר סיבות בהן שינויים ערכיים וכמובן שינויים אובייקטיביים. ארבע התופעות העיקריות שתרמו תרומה ניכרת להתפתחות המסיבית בשינוי מעמדן של הנשים הערביות במדינת ישראל היו:
1. המעבר מחברה ערבית-מסורתית לחברה מודרנית-מערבית;
2. התמורות הרבות שחלו בחינוך הנשים בישראל;
3. התמורות בתעסוקת נשים;
4. התערבות המחוקק הישראלי בקביעת מעמדה של האישה.

כאמור, בין תופעות אלו ישנן כאלה אותן ניתן להגדיר כשינויים ערכיים, כדוגמת המעבר מחברה מסורתית לחברה מודרנית יותר, ויש תופעות שהן תופעות אובייקטיביות שלא היו תלויות דווקא בחברה הערבית פנימה אלה תופעות שהוכתבו והוצנחו לתוך החברה הערבית, והשפיעו השפעה ניכרת על מעמדה של האישה הערבייה.

בעבודה זו אסקור את ארבעת התחומים שהזכרתי לעיל, ואבדוק האם התמורות שחלו בהם אמנם השפיעו על מעמדה של האישה הערבייה בישראל.

בפרק האחרון אנסה לבדוק מדוע לא חל שינוי משמעותי בדפוסי ההשתתפות הפוליטית של נשים ערביות, למרות השינוי הניכר שחל בגישה הציבורית במגזר הערבי כלפי פעילות פוליטית של נשים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: המעבר מחברה מסורתית לחברה מודרנית
פרק שני: תמורות בחינוך
פרק שלישי: תמורות בתעסוקה
פרק רביעי: תמורות משפטיות
פרק חמישי: האישה הערבייה בפוליטיקה
סיכום
רשימת קריאות

קטע מהעבודה:

עד לשנות ה-50 של המאה ה-20 הייתה רוב החברה הערבית בישראל חברה מסורתית-כפרית, שהתפרנסה בעיקר מחקלאות וממסחר ותעשייה שהיו קשורים, בדרך כלל, למוצרי חקלאות. המשפחה היוותה את היחידה הכלכלית ואת יחידת הרכוש, ובאמצעותה השתייך הפרט לקבוצות גדולות יותר (כגון החמולה המשפחתית הרחבה). התא המשפחתי היה המשפחה המורחבת והוא כלל את אבי המשפחה, אשתו, בניו הנשואים, נשיהם וילדיהם, ובניו ובנותיו הרווקים. למשפחה הגרעינית לא היה קיום עצמאי והם היו חלק אינטגראלי של המשפחה המורחבת(1).

תגים:

חינוך · פוליטיקה · משפט · כפרית · משפחה · מסורתי · ערביי ישראל

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תמורות במעמד האישה הערבייה בישראל", סמינריון אודות "תמורות במעמד האישה הערבייה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.