היישום אינו מחובר לאינטרנט

טקסים ומנהגים הקשורים בהריון ולידה בקרב יהודים אתיופיים

עבודה מס' 068117

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של הנושא.

2,793 מילים ,3 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הריון ולידה מעוררים אצל כל אישה רגשות של תקווה ושמחה מעורבים בחששות חרדה. בתרבויות שונות קיימים מנהגים, תפיסות ועמדות הקשורות לתהליך הריון, הלידה וגידול ילדים. תרבותה ודפוסי התנהגותה של האישה בארץ קשורים קשר הדוק עם הרפואה המערבית , הכוללת מכשור מתוחכם ומעורבות רבה של הצוות הרפואי בכל שלבי הריון, הלידה והטיפול בילד. תרבות זו זרה ומנוכרת לאישה האתיופית שמכלול המנהגים, ההשקפות והאמונות שלה בנושא זה שונים מהמקובל בארץ. לפי כך נוצרו בעיות תקשורת בין הצוות הרפואי לבין האישה האתיופית.
תקשורת טובה תושג על ידי פתיחות הצוות להרגלים ולתפיסות התרבותיות של האישה האתיופית. על בסיס זה, ניתן לפתח גישה בין תרבותית לגישור בין העולות ובין המנהגים המקובלים בארץ. הבנה הדדית תגביר את האמון ושיתוף הפעולה של העולות עם הצוות הרפואי.
(ד.ליפסקי,ד.ריספלד,1994).

תוכן עניינים:
1. רקע
2. יהודי- אתיופיה:
א. מבנה המשפחה באתיופיה
ב. נישואין
ג. הריון
ד. תהליך הלידה באתיופיה
ה. לאחר הלידה
ו. תקופת משכב הלידה
ז. ברית מילה
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה
5. נספח

קטע מהעבודה:

הנישואין נערכו על בסיס של הסכם שידוך בין ראשי משפחות. כללי הנישואין היו נוקשים. לא התקיימו נישואין בין קרובי משפחה עד מרחק של 7 דורות. היתה נטייה להשיא בני כפרים מרוחקים על מנת לשמור על קשר בין הקהילות השונות. (ד.ליפסקי,ד.ריספלד,1994)
לפי ח.אלפרט (1985) הגילאים המקובלים ביותר של הנישואין הם-לבן בין השנים 20-30, ולבת-15-20, אבל יש גם בנות שנישאות קודם לכן,אפילו בגיל 11-12. גיל הנישואין כל כך מוקדם כי כל הנערה האתיופית מוגנת מבחינה חברתית, ואיש לא ינסה לפתותה.

תגים:

יהודי אתיופיה · נשים אתיופיות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טקסים ומנהגים הקשורים בהריון ולידה בקרב יהודים אתיופיים", סמינריון אודות "טקסים ומנהגים הקשורים בהריון ולידה בקרב יהודים אתיופיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.