היישום אינו מחובר לאינטרנט

חזרת עובדים מחו"ל - ניתוח אספקטים שונים

עבודה מס' 068109

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מאפייני משבר החזרה של עובדים או שליחים הנשלחים לחו"ל, באמצעות מאמרים ומחקרים שנעשו בחו"ל.

7,347 מילים ,24 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

תהליך הגלובליזציה הביא להסרת חסמים רבים במערכת הקשרים הכלכליים הבין-לאומיים ובכלל זה, גידול משמעותי במספר העובדים בחברות ובארגונים בין-לאומיים המוצבים מחוץ למולדתם (Expatriates). המומחים המוצבים בחו"ל, מכסים פערים בכוח-אדם המתהווים במהלך הפעילות בחו"ל בתחומים כגון: התחלת וביסוס פעילות חדשה, פעילות סחר חוץ, יעוץ מקצועי, "כיבוי שריפות" ותאום פעילות גלובלית. על פי סקר שנערך ב-2004 85% מהחברות הבינ- לאומיות תכננו להגדיל את כוח האדם המוצב בחו"ל או להשאירו באותו סדר גודל (Larson, 2006, עמ' 46).

עם הגידול במספר המוצבים בחו"ל: נושא חזרתם של המומחים לארץ האם - repatriation , הכולל שילובם מחדש בחברה האם, הפך לנושא חשוב בניהול משאבי אנוש בחברות בינ-לאומיות. המומחים שהיו מוצבים בחו"ל, לאחר שעברו שם שינויים תרבותיים ואחרים, מתקשים להסתגל לחיים במולדת ולעבודה בחברת האם. לנושא זה יש משמעות כלכלית; עלות מנהלים בחו"ל היא פי 3 מעלות מנהלים מקומיים ונטייתם לעזוב את החברה בה הם עובדים, גדולה פי 2 מנטיית אלו שנשארו בבית (Fraazee, 1997, עמ' 24). במחקרים שבוצעו בעשורים האחרונים על הסיבות לקשיים בתהליך החזרה של עובדים לארץ האם, נמצא כי יש גורמים רבים לכך ובכלל זה: הכנה לשיבה לקוי, תקשורת פגומה עם מטה החברה, שינויים תרבותיים וחברתיים בארץ האם במהלך השהות בחו"ל, מאפייני המשרה החדשה לאחר השיבה וקליטת העובד בסביבת עבודה חדשה בחברה האם.

שאלת המחקר בעבודה היא הקשר שבין גורמים ארגוניים פסיכולוגיים וכלכליים להסתגלות מוצלחת של העובדים החוזרים למולדתם.

בעבודתי אדון בקשר בין טיב הקליטה של העובדים בחברה האם ובקהילה במולדת לבין נאמנות העובדים לחברה האם. המשתנה התלוי שיבדק הינו מידת שביעות הרצון של העובדים מתהליך קליטתם כאשר המשתנים המסבירים יהיו: תהליך ההכנה של המוצבים בחו"ל לקראת חזרתם, הקשר של המוצבים בחו"ל עם מטה החברה, הקלטות העובדים בארץ היעד, מאפייני המשרה החדשה בארץ האם ותהליך הקליטה במולדת של בני המשפחה הנלווים בני/ בנות זוג וילדים.

מקורם של הממצאים שהוצגו בעבודה זאת במחקרים שבוצעו בעשור האחרון.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א: משבר החזרה של עובדים מחו"ל
1. הסיבות לקשיים בחזרת מומחים
2. משתנים והסתגלות מוצלחת?
3. השערות המחקר
פרק ב: השערות המחקר ושיטת העבודה - סקירת ספרות
פרק ג : דיון בממצאים
פרק ד: דיון
סיכום
בבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגלובליזציה של הכלכלה העולמית והגידול בממדי הפעילות המסחרית הבין-לאומית כוללים שינויים כלכליים-חברתיים ובכלל זה תנועת אנשי עסקים ועובדים בין המדינות והצבת מומחים בפעילויות בחו"ל כדי לגשר על פערי כוח אדם. חזרת עובדים לאחר סיום משימותיהם בחו"ל, הינה משימה מסובכת מבחינת העובדים השבים וחברות האם.
מבחינת החברות, אי הצלחת תהליך השיבה מתבטא בשיעור גבוה של תחלופת עובדים והפסד הון אנושי. ההפסד לחברה מעזיבת עובדים אלה הוא גדול, שכן עובדים אלה לצד נסיונם הרב - בממוצע 12 שנות עבודה (Stroh, 2000, עמ' 682), עלולים להעביר מידע ונסיון למתחרים ובכלל זה על שווקים בחו"ל.

תגים:

סודיות הסתגלות · חזרת עובדים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חזרת עובדים מחו"ל - ניתוח אספקטים שונים", סמינריון אודות "חזרת עובדים מחו"ל - ניתוח אספקטים שונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.