היישום אינו מחובר לאינטרנט

תורת המשפט - דוקטרינת שפיטות

עבודה מס' 068089

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה תיאורטית על הוגים מפורסמים.

3,416 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
א) דוקטרינת השפיטות
ב) סמכות ביהמ"ש
ג) גישתם של ברק ושמגר
ד) שיקול דעת שיפוטי
ה) מבחן הסבירות
ו) עיקרון הפרדת הרשויות
ז) כללים
ח) הגבלת השפיטות בביהמ"ש העליון

קטע מהעבודה:

דוקטרינת השפיטות מגדירה את היקף שיפוטו של ביהמ"ש, דהיינו, האם ראוי לדון בסוגיה השנויה במחלוקת המגיעה לביהמ"ש. מושג זה אינו נוגע לסמכותו של ביהמ"ש אלא, לאופן בו יופעל שיקול דעתם של השופטים. קביעת סוגי המחלוקת שהדיון בהן מקומו בביהמ"ש, שנויה במחלוקת. אין קשר בין המעמד לבין השפיטות. זכות העמידה עניינה כוחו של העותר להוביל את ביהמ"ש לדיון בעתירתו. השפיטות, עניינה התאמתה של העתירה לדיון השיפוטי. קיימות מחלוקות אשר רשויות אחרות יכריעו במקום ביהמ"ש. הגישה המסורתית גורסת כי לא כל סוגיה שפיטה, בעבר סוגיות בעלות אופי פוליטי שהיו מגיעות לדיון בפני ביהמ"ש לא היו מתדיינות. אהרון ברק נשיא ביהמ"ש העליון (בדימוס) טוען כי: ברמה העקרונית "הכל שפיט" וקיימים שני סוגים של שפיטות לפי הגישה המודרנית:

תגים:

תורת המשפט · עומר שפירא · שפיטות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תורת המשפט - דוקטרינת שפיטות", סמינריון אודות "תורת המשפט - דוקטרינת שפיטות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.