היישום אינו מחובר לאינטרנט

תופעת הפירומניה

עבודה מס' 068005

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת היבטים שונים של התופעה.

2,288 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק במושג "פירומניה" ותענה על מספר שאלות- מהי ההגדרה המקובלת למושג בספרות המקצועית; מהי בעצם אותה תופעה/הפרעה המכונה "פירומניה" על כל מרכיביה וגורמיה; וכיצד מערכת אכיפת החוק בכלל והמערכת המשפטית בפרט רואות ומתייחסות לתופעה זו.
בעזרת מאמרים וספרות מקצועית תנסה העבודה לסקור את הפירומניה מכל צדדיה: הן מצד החולה המאובחן כסובל מהפרעה נפשית של פירומניה, הן מצד הגורמים המאבחנים והמטפלים ובלבטיו לגבי הגדרת ההפרעה ודרכי הטיפול בה והן מצד האוכלוסייה הבריאה ומערכת אכיפת החוק האמונה לשמור על הסדר הציבורי ונאלצת להתמודד עם הפירומן כמפר סדר זה.
בחרתי בנושא זה משום שהשם של התופעה מוכר וידוע אבל מאפייניה ומעמדה המשפטי לא ידועים לציבור ואף לחלק מאנשי המקצוע בתחום הפסיכולוגיה והמשפט ורציתי להרחיב את ידיעותיי בנושא.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הגדרת המושג: פירומניה
3. פירומניה- מאפיינים להפרעה
4. הפירומן- עבריין או חולה נפש?
5. סיכום
6. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

תחילת הגדרת המושג מגיעה עד למאה ה-19, שבה נעשו ניסיונות ראשונים להבין את תופעת ההצתה הפתולוגית, תחילה בגרמניה וצרפת ולאחר מכן באנגליה וארה"ב.
בגרמניה טענו כי ההצתה הפתולוגית נובעת מפיגור שכלי שכולל התפתחות מינית חריגה ((klain 1793 ,((Platner 1797,1801, (Henk 1802,1817), (Masius 1821), (Vogel 1824).(In: Brown, Geller, McDermeit, 1997, Erlen, Geller, Pinkus, 1986 ).
לעומת זאת בצרפת , בשנת 1883 טען מרק כי ההצתה הפתולוגית היא תוצאה של שיגעות ספציפי, נטייה שבלתי ניתנת לשליטה המלווה בסיפוק (Marck 1883) (In: Geller, Erlen ,Pinkus 1986).

תגים:

פירומניה · הפרעה · נפשית · אחריות · משפטית · קרימינולוגיה · תיאוריות · משפטים · פסיכופתולוגיה · אבחון · פירומן · הצתות · הצתה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תופעת הפירומניה", סמינריון אודות "תופעת הפירומניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.