היישום אינו מחובר לאינטרנט

רשלנות עורכי דין בעסקאות מס במקרקעין

עבודה מס' 068000

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד ניתן להימנע ממפגש עם סוגיות מורכבות בתחום זה.

10,842 מילים ,45 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

אין מדובר בסוד כמוס. בשנים האחרונות סובל שוק עורכי הדין מהצפה, אך עם זאת, כידוע לכל, בעת רכישה וקניה של דירה, ייצוג משפטי הוא למעשה הכרחי. אדם ממוצע מבצע בחייו לפחות עסקת מקרקעין אחת, בעקבותיה הוא פונה לעו"ד שיטפל בפן המשפטי של העסקה, משלם לו שכר נאה וכל זאת על מנת להבטיח את שמירת זכויותיו. אלא שמתברר כי עורכי הדין מגלים במקרים לא מעטים חוסר יסודיות ורשלנות בטיפולם בעסקאות הנדל"ן השונות, ופוגעים בצורה זו או אחרת בלקוחותיהם. קרוב למחצית (!) מתביעות הרשלנות המוגשות נגד עורכי הדין, נובעות מטיפול לקוי בעסקאות מקרקעין, כאשר עיקרן נובעות מחישוב מוטעה של גובה המס ולעיתים אף התעלמות מקיומו. שרשרת מקרי הרשלנות היא כמעט אין-סופית. אלפי תביעות מוגשות נגד עורכי הדין על חוסר יסודיות ומקצועיות, הגובל לעיתים בזלזול. מתברר כי כמיטב מסורת "הכרוניקה של הרשלנות הישראלית", גם כאן הכל עובד כמו שצריך עד שקורה "משהו" והעניינים מתחילים להסתבך. ישנן אין ספור עסקאות מקרקעין המבוצעות על מי מנוחות: הסכם פשוט, לכאורה, חתימת הצדדים, לחיצת יד והכל "שריר וקיים", הכל, עד לפאשלה הראשונה.
לא נותר אלא לתהות כיצד קרה שבמקום בו נמצא ה"כסף הגדול", תפסו הרשלנות המקצועית והזלזול מקום של כבוד?
בעבודה זו ננסה בעיקר, לנסות ולהסביר כיצד ניתן להימנע ממפגש עם סוגיות מורכבות שעלולות לעלות לעיתים ביוקר רב. במהלך עבודתנו נפגשנו עם מספר רב של אנשי מקצוע ודנו יחד עמם בסוגיות הרבות אשר נוצרו ויכולות להיווצר כתוצאה מהרשלנות המקצועית ובנוסף ניסינו להבין מהם כיצד הם, כאנשי מקצוע, מתמודדים ומתנהלים עם קיום חובות הזהירות שחלות עליהם. כמו כן ביררנו עמם בין השאר, מה דעתם ועמדתם על קיום החבות וכיצד ניתן להימנע ככל שניתן מתביעות הרשלנות המקצועית.
אנו מוכרחים להודות כי רבים שאלו אותנו בזמן כתיבת העבודה מדוע בחרנו לדון דווקא בנושא זה, באומרם כי מדובר בנושא "מורכב ודינאמי" וסביר להניח כי עד שהעבודה תוגש, ייתכן וכבר ישתנו פני הדברים. ואולם למרות כל האמור, מצאנו כי גם בשנים האחרונות נותר ענף המיסוי והנדל"ן בצמרת הגבוהה של הענפים הרווחיים והפעילים שבמדינת ישראל, ומהמובילים בענף עריכת הדין ועל כן חשיבותו. אין ספק כי בשנים האחרונות עלתה מודעותם של כלל עורכי הדין ובעיקר של האזרחים, שעד לא מזמן נחשבו ל"תמימים" לנושא "הרשלנות המקצועית" ועל כן החשיבות בעשיית סמינריון שעוסק בנושא הרשלנות המקצועית.
אנו מקווים כי באמצעות עבודה זו נוכל להקל, ולו במעט על עורכי הדין - הן לאלו המתחילים עתה את צעדיהם הראשונים בענף, והן לוותיקים הרוצים לדעת ולעקוב אחר התפתחויות האחרונות.
עבורנו, ייחודה של עבודה זו, בשונה מכל עבודה אחרת, הייתה בחשיפה הרבה לעולמם הפרקטי והמעשי של עורכי הדין. יצאנו למשרדים והתלווינו רבות לעורכי הדין בין השאר, בביצוע העסקאות, בביקורים במוסדות השונים ובפגישות ייעוץ שעורכי הדין עורכים זה עם זה. במהלך עבודתנו נחשפנו להשקעתם הרבה של עורכי הדין בתחום ובעיקר בניסיונם הבלתי פוסק להתאים את עבודתם לדינאמיות החוקתית והפסיקתית שמשתנה ללא הרף בתחום המיסוי והנדל"ן.

מפתח עניינים:
מבוא:
פרק א' - הרשלנות:
פרק ב'- הרשלנות המקצועית:
פרק ג'- סוגי המס העיקריים ופטורים:
פרק ד'- עצות והערות:
סיכום:
מסקנות:
רשימה ביבליוגרפית:
תודות:

קטע מהעבודה:

המקור לחבות עו"ד ברשלנות מקצועית, כמו של כל בעל מקצוע אחר הינה, עוולת הרשלנות שמקורה בס' 35 ו 36 לפקודת הנזיקין. לאחר שנדון בקצרה ברשלנות הכללית נתחום התייחסותנו לרשלנות מקצועית ולרשלנות המקצועית של עורכי הדין בפרט.
עוולת הרשלנות- סעיפים 35 ו- 36 לפקודת הנזיקין :
עוולת הרשלנות היא עוולת מסגרת המוזנת על ידי ביהמ"ש המונחה משיקולי מדיניות משפטית. המשתמע מכך, שמדובר בעוולה המתעדכנת באופן תדיר וראיה מוכחת לכך היא החבות ברשלנות המקצועית של רופאים ועו"ד שהחלה ומאוד הורחבה במהלך השנים האחרונות.
שימוש בעוולת הרשלנות מחייב למעשה את הוכחת קיום ארבעת היסודות המצטברים הבאים:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רשלנות עורכי דין בעסקאות מס במקרקעין", סמינריון אודות "רשלנות עורכי דין בעסקאות מס במקרקעין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.