היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיקור התקשורת את פרשת איציק מרדכי

עבודה מס' 067993

מחיר: 72.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה ביקורתית של התנהלות התקשורת בפרשה.

1,346 מילים ,17 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הסיקור התקשורתי בפרשת איציק מרדכי, יו"ר מפלגת המרכז ושר התחבורה דאז, החל ב-07.03.2000, יום לאחר שהגישה ש', פקידה בלשכת שר התחבורה, תלונה במשטרה על ביצוע מעשים מגונים. למחרת, אמצעי התקשורת כבר הציגו שלל תגובות, בעיקר לא של הנאשם. מרדכי כינס מסיבת עיתונאים שבה אמר באופן קצר, רהוט וחד משמעי שהדברים לא אירעו מעולם. התקשורת אשר ניסתה להעניק נפח לסיפור, הזדרזה להציג שלל תגובות מפי פוליטיקאיות, נשות תקשורת ונשות תרבות. אין ספק שהפמניסטיות לא יכלו לקבל "מתנה" טובה יותר ליום האישה הבינלאומי.

על פי מודל "האחריות החברתית" (McQuail, 1987, 2000) התקשורת צריכה לקבל על עצמה מחוייבות למען החברה, ובתור כזו עליה להעלות לסדר היום הציבורי מעשים הנוגדים את הנורמות המקובלות בחברה ועל אחת כמה וכמה כאילו הנעשים על ידי אנשי ממשל. האופן שבו עסקה התקשורת בפרשה הפכה את המרחב הציבורי (Braman, 1995), אשר אמור להיות מעין שוק דעות המנהל דיון ביקורתי, למתקפה חד צדדית כנגד השר.

קטע מהעבודה:

התקשורת לא הרגישה כי היא עושה דבר לא כשורה, עקרון הסוביודיצה מוזער בטענה כי ישנו עניין ציבורי מכריע בפרסום הפרשה, ואין בכוונת הפרסום לגרום לשיבוש הצדק (נגבי, 1995).
נקודה נוספת, שעל פיה פעלה התקשורת, עולה מדבריו של צדוק (1997), כי מחוייבותה של התקשורת במדינה דמוקרטית לממש את זכות הציבור לדעת, על מנת שיוכל לגבש את עמדתו בנושאים החשובים בעניו. על התקשורת לתת פרשנות לארוע המתרחש כדי שהציבור ידע גם את הסיבות, התוצאות, ההשלכות והמשמעויות של אותו ארוע.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיקור התקשורת את פרשת איציק מרדכי", סמינריון אודות "סיקור התקשורת את פרשת איציק מרדכי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.