היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג צבא וחיילים בסרטי בורקס כפרודיה על הממסד הישראלי

עבודה מס' 067958

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ייצוג הצבא בסרטי הבורקס לעומת ייצוגו בסרטים מווקדמים בקולנוע הישראלי, תוך סקירה היסטורית של הקולנוע הישראלי.

10,534 מילים ,15 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הצבא מופיע כמוטיב החוזר על עצמו בקולנוע הישראלי זה עשרות שנים. החל מראשית העשייה הקולנועית ועד לתקופה הנוכחית, מלחמות הקיום של מדינת ישראל והעם היהודי תופסים מקום מרכזי בסרטים, הסרטים משתרעים על פני רצף שהחל בתקופת הסרטים "הלאומים-הרואיים" המתמקדים במאבק הלאומי לעצמאות והישרדות. המאבק הופיע בסרטים הן כרקע לסיפור המרכזי והן כנושא העלילה של הסרט. סרטים כמו "גבעה 24 אינה עונה" (1955), "חמישה ימים בסיני", (לוצ'די, 1969), "המטרה טיראן", (נוסבאום, 1968), "הם היו עשרה", (דינר, 1969).
לעומת זאת, בקולנוע האישי יש התמקדות בפרט וביחסי הפרט בתוך החברה. אך יחד עם זאת תחושות בנוגע לעתידה של ישראל, התגבשות האומה, גבולותיה הניידים והמודעות לאחריות הקולקטיבית באים לידי ביטוי בסרטים האישיים בחייהם של הגיבורים כאלגוריות מפורשות או מרומזות על הרואיות, בידוד או קלסטרופוביה ומצבים בהם ניתן להשליך מן הפרט לכלל החברה. כפי שאלה שוחט מסבירה זאת "המיקרו אינדיבידואל מוכפל, לכאורה, במקרו-אומה: האישי והפוליטי, הפרטי וההיסטורי נתונים בפקעת בלתי ניתנת להתרה.." (הקולנוע הישראלי, מזרח ומערב והפוליטיקה של הייצוג, 1991, ע"מ183).

בעבודה זו בכוונתי לבדוק: מהם המשמעויות האידיאולוגיות של ייצוגי הצבא והצבאיות ב"סרטי הבורקס"?לצורך בדיקת סוגיה זו בכוונתי להתמקד בסרטים הבאים:
"גבעת חלפון אינה עונה", אסי דיין, 1976
"אמי הגנרלית", יואל זילברג, 1979
"ספיחס", בועז דוידזון, 1982
"פעמיים בוסקילה", זאב רווח, 1998

תוך ניתוח השוואתי בין הסרטים וניתוח סצנות מתוכם אנסה לעמוד על מספר סוגיות שעולות מהתכנים של הסרטים. סוגיות כמו מפגש אזרחים עם המערכת הצבאית, היחס למלחמות ואיומים על בטחון המדינה, גבריות ומצ'ואיזם, ארוטיזציה בצבא, דמות המפקד, שחיתות והפרת נורמות מוסריות ומיזוג גלויות.
סוגיות אלו עלו במספר ספרים ומחקרים שבעזרתם אנסה לבדוק כיצד "סרטי הבורקס" מתמודדים איתם.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. גבריות מצ'ואיזם ופאטריאכלים
3. סאטירה על דמות המפקד הנערץ
4. היחס למלחמות ואיומים על בטחון המדינה
5. השחיתות והפרת נורמות מוסריות במערכת הצבאית
6. ארוטיזציה בשירות הצבאי
7. האזרח נפגש עם המערכת הצבאית
8. הצבא ומיזוג גלויות
9. מסקנות
10. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מאז העת העתיקה ועד ימינו אנו, נבחנו תופעות של נטייה הומוסקסואלית בהקשרים מיליטריסטיים. דהיינו, הקשר שבין יחסים הומוסקסואלים לבין ביטויי גבריות בארגונים צבאיים, על צורותיהם השונות. בשני העשורים האחרונים יצאו בישראל לאור טקסטים רבים, ספרים ועבודות אקדמיות, שפתחו צוהר לעולם חדש ומרתק, הבוחן הומוסקסואליות בצבאות שונים.
אחת השמועות הנפוצות, שהפכה לאמונה של ממש, היא שבצה"ל, כמו בשאר צבאות העולם, קיימת אווירה הומו-ארוטית, המאפיינת מוסדות סגורים המאכלסים חוסים בני אותו מין. דני קפלן (1997) בדק כיצד מתעצבת זהות הומוסקסואלית של חיילים במהלך שירות קרבי ומצא שהצבא אכן עוזר לפרטים לעצב זהות של ג'נדר. עיצוב זהות הומוסקסואלית בצה"ל נידון בהרחבה בספרו, "דוד, יהונתן וחיילים אחרים: על זהות, גבריות ומיניות ביחידות קרביות בצה"ל", שיצא שנתיים לאחר מכן. הספר מציג ראיונות חושפניים של חיילים קרביים שהחלו לגבש את זהותם ההומוסקסואלית בצבא, ומיטיב לתאר, מנקודת מבט פסיכולוגית-סוציולוגית, את תרומתו של ההווי הגברי-חברתי לגיבוש זהות זו.

תגים:

חיילים · צבא · פארודיה · סרטי · בורקס · סרטים · ממסד · ישראלי · לאומיות · ציונות · מיתוח · הצבא · עדתיות · דמות · הצבר · סוציולוגיה · ישראלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג צבא וחיילים בסרטי בורקס כפרודיה על הממסד הישראלי", סמינריון אודות "ייצוג צבא וחיילים בסרטי בורקס כפרודיה על הממסד הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.