היישום אינו מחובר לאינטרנט

היחסים בין הורים ומורים (הצעה למחקר)

עבודה מס' 067919

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעה לביצוע מחקר פעולה בבי"ס מפתן.

6,968 מילים ,23 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הקשר הטוב ויחסי הגומלין בין בית הספר להורים הוא המפתח לחינוך הטוב והמרכיב החשוב ביותר המבחין בין בתי ספר טובים לבתי ספר פחות טובים, הוא התייחסותם של המורים אל ההורים ושל ההורים אל המורים. ודרך חקירת תופעה זו נגיע להעמקת הקשר וליצירת מגע עם הקהילה, ורק כך נגיע לשיפור העבודה החינוכית.
הנושא שלי הוא "קשר בין הורים ומורים במפתן". נושא זה עלה בעקבות שיחה שהייתה לי עם אם תלמיד במפתן, שיחה שעוררה אצלי הרבה כעס, תסכול, אכזבה ורצון רב לנסות לשנות את המצב ולשפר. בפגישה שלי עם האימא של ח' (תלמיד בכיתה ט' בבית ספר מפתן), האזנתי להרבה דברים שנבעו ממנה על המפגש שלה עם בית הספר. היא באה בתלונות כלפי המורים וכלפי בית הספר בכלל, הרי ח' נוכח כל השבוע בבית הספר, בא בזמן ולא מאחר, נשאר עד סוף היום, ואף אחד לא התייחס לזה ברצינות, ללא תגובה וללא יחס ראוי. היא עובדת קשה על ילדה ואנו בבית הספר לא משתפים אותה ולא מודים לה על זה. האימא בקשר עם העובדת הסוציאלית, אבל היא רוצה ומצפה לשיתוף פעולה מכולם. בית הספר נחשב למקום מאוד מרכזי בחייה, היא אומרת שהוא מעצב את זהותם של ילדינו, מחנך אותם לערכים, לדברים חשובים ועם כל החסרונות הוא עדיין נותן הרבה לילדינו. לו יש את הכוח ואת היכולת לשנות את התלמידים ואפילו להשפיע על ההורים. ולמה לא לשתף אותי ולעודד את ח' יותר? אם הוא היה עובר עבירה הייתם ישר משתפים אותי! ואני לא רוצה זאת, כי במיוחד בשבועיים הללו שבהם הוא נהנה, אני מרגישה מאוד בנוח, כי זה אחרת איתו גם בבית. וככל שהוא נהנה יותר בבית הספר, אני מודה יותר לבית הספר על העזרה שהוא נותן לי ולו. השיחה הזאת אתגרה אותי לבדוק את הקשר במסגרת בית הספר "מפתן". הנושא חשוב לי גם אישית וגם מערכתית וייתכן ואם הייתי משיג יותר מעורבות בין ההורים והמורים הייתי אולי משיג הישגים לימודיים יותר גבוהים של התלמידים והייתי יוצר אווירה של שיתוף פעולה במערכת הבית-ספרית וצוות המורים יהיה יותר מעורב, משתף ויוזם שינוי.

היחס במסגרת "מפתן" בין ההורים והתלמידים הוא יחס שקרוב לנתק. כמעט ואין שיתוף פעולה בין שני הגורמים. חוסר החשיבות של נושא זה מפריע לקרב את ההורים. אני חושב שישנו צורך להעלות את המודעות של הנושא אצל המורים ובכך ליצור שינוי.

שאלת המחקר:
* כיצד אוכל ליצור קשר בין ההורים והמורים בקונטקסט של בית הספר שלי "מפתן"?

תוכן העניינים:
הגדרת הנושא
הבעיה
שאלת המחקר

פרק1: סקירת ספרות
הקדמה
1.1 יחסי הורים-בית ספר
1.2 "מעורבות הורים"
1.3 סוכני הפיקוח
1.4 נוער בסיכון
1.5 מורים לנוער בסיכון
1.6 "מפתן"- כמסגרת להכלת נוער בסיכון

פרק2: השיטה
2.1 סוג המחקר
2.2 מערך המחקר
2.3 היכן מתבצע המחקר
2.4 סוגיות נגישות
2.5 משתתפי המחקר
2.6 כלי המחקר
2.7 סוגיות אתיות

פרק 3: פרק אישי רפלקטיבי
3.1 התבוננות אישית

ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גבראלי (2004) ציינה את חשיבות יצירת דיאלוג מתמיד עם ההורים מתוך אמונה באינטואיציה שלהם וביכולתם לתרום תרומה משמעותית לחינוך הילדים, כי המידע העדכני והאפקטיבי ביותר על הילד מצוי אצל ההורים. מתיאוריות נוכל ללמוד על נורמות התפתחותיות, אבל מה מרגיש או מה מרגש, מה החלום או מה הבעיה של כל ילד נוכל ללמוד רק מהורים. מחנך שימצא את הדרך למקורות מידע אלו עשוי להכיר את הילד טוב יותר ולתת מענה לצרכיו הייחודיים באופן מקצועי ורגיש. קשר רציף, אמפטי, בין מחנכים לבין הורים, יוצר יחסי קירבה, מפתח רגשות אימון בין האחראים המשמעותיים להתפתחותו ולהצלחתו של הילד.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היחסים בין הורים ומורים (הצעה למחקר)", סמינריון אודות "היחסים בין הורים ומורים (הצעה למחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.