היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההשפעה האמריקאית על יחסי יפן-טייוואן

עבודה מס' 067910

מחיר: 386.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם וכיצד המדיניות האמריקאית כלפי מזרח אסיה השפיעה על יחסי יפן-טייוואן.

8,306 מילים ,18 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבור מנהיגי יפן, הנושא שעומד בראש המדיניות הבינלאומית של יפן עם שאר מדינות העולם, הוא כיצד לכונן מדיניות חוץ, שתתאים לאופי הפציפיסטי של יפן, לביצועים הכלכליים שלה, ולהסכמי הביטחון של יפן עם ארצות-הברית. נכון לומר הוא כי בעשורים הראשונים לאחר תום הכיבוש האמריקאי ביפן, נמנעה יפן מלנהל מדיניות חוץ אקטיבית ובייחוד להכניס עצמה לעימות הבין-גושי, בין ברית-המועצות למערב. במקום זאת, התמקדה יפן בהתאוששות כלכלית וסיוע חוץ, בעיקר למדינות מזרח-אסיה.
אולם, כאשר אנו ניגשים לבחון את מדיניות החוץ שנקטה יפן בשנים שלאחר המלחמה הקרה, נראה כי אף על פי חוסר רצונה להיות מעורבת בעימותים צבאיים, ליפן יש אינטרס הולך וגדל בשמירה על יציבות אזורית וכמו כן, גם מחויבות גדולה יותר לשמירה על ביטחון זה - בעקבות הסכמי הביטחון הבילטראליים עם ארה"ב.
הסכמי הביטחון בפרט וההשפעה האמריקאית בכלל עזרו לעצב לא מעט את מדיניות החוץ שנקטה יפן במהלך השנים. בעבודה זו אבקש לעמוד על ההשפעה האמריקאית על יחסי המדינות יפן-טייוואן. שאלת המחקר בה תעסוק עבודה זו היא, האם וכיצד המדיניות האמריקאית כלפי מזרח אסיה השפיעה על יחסי יפן-טייוואן.
ראשית אגש לבחון את היחסים הבילטראליים של יפן עם ארה"ב. בפרק זה אפרט על שלבי היחסים, ובייחוד אתרכז בהסכמים הביטחוניים בין שתי המדינות. נוסף על כך, אעמוד על אופי מדיניות החוץ שיפן נקטה במהלך השנים, ואראה כי אף-על-פי שהסכמי הביטחון עם ארה"ב מציבים את יפן כנסמכת על ארה"ב, מדיניות החוץ של יפן מאופיינת בגישה עצמאית ובלתי תלויה ברצונות אמריקאנים.
בפרק השני של העבודה, אבחן את המדיניות האמריקאית במזרח אסיה. תחילה אתמקד בתקופת המלחמה הקרה שמשכה את ארה"ב לאזור הפסיפיק ולאחר מכן, אראה כי גם לאחר סיום המלחמה הקרה, ארה"ב מחזיקה באינטרסים ביטחוניים כמו גם כלכליים באזור.
בפרק השלישי והאחרון ניגש לבחון את יחסי יפן-טייוואן: אילו אינטרסים קיימים לניהול הקשרים בין המדינות? אילו קשיים מערימים על היחסים בין המדינות? ומה קושר אותן בסופו של דבר אחת לשנייה?. דרך סקירת היחסים ננתח את ההשפעה האמריקאית האזורית ואת השפעת ההסכמים הביטחוניים בין ארה"ב ויפן על היחסים בין יפן וטייוואן. בנוסף, נראה כי סין כשחקן נוסף במערכת האזורית, משפיעה גם היא על האינטרסים של טוקיו. בחינה זו של כל המימדים, תאפשר לנו לענות בצורה ברורה יותר האם קיימת השפעה אמריקאית על היחסים בין יפן-טייוואן ומה טיבה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: יחסי יפן-ארצות-הברית
פרק שני: מדיניות ארצות-הברית כלפי מזרח אסיה
פרק שלישי: יחסי יפן-טייוואן: שלבים, ביטויים וההשפעה האמריקאית
סיכום ומסקנות.
רשימת מקורות.

קטע מהעבודה:

ההיסטוריה של היחסים הביטחוניים בין יפן וארצות-הברית בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה, מאופיינת מחד בהמשכיות היחסים ומאידך בלחץ גובר מצד ארה"ב על יפן להרחיב אחריויות, יכולות והוצאות הגנה למען ביטחונה(1). בפרק זה נבחן את הלחצים השונים שהופעלו על יפן מצד ארה"ב ואת הסיבות לכך. בנוסף, נראה כי פעם אחר פעם, נפלה יפן תחת הלחץ הכבד והגבירה את חלקה בשיתוף הפעולה הביטחוני עם ארה"ב. מנקודת מבט זו, ניתן לטעון כי יחסי יפן-ארה"ב הינם יחסי תלות ביטחונית. בחלקו השני של הפרק, נבחן את מדיניות החוץ שנקטה יפן במרוצת השנים, ונמצא כי מדיניות החוץ של יפן מאופיינת בגישה עצמאית ובלתי-תלויה ברצונות אמריקאנים, על אף תלותה הביטחונית בארה"ב.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההשפעה האמריקאית על יחסי יפן-טייוואן", סמינריון אודות "ההשפעה האמריקאית על יחסי יפן-טייוואן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.