היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפצצת הכור הגרעיני בעראק

עבודה מס' 067892

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של הגורמים להקמת הכור, קבלת ההחלטה הישראלית להפציצו, והשלכות המבצע.

3,619 מילים ,16 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בשנת 1948 היו איומים רבים על מדינת ישראל, אך שיאם היה בשנת 1981 כאשר יריבתה המושבעת עראק כמעט והשיגה נשק גרעיני. הרודן העראקי, צדאם חסין, הפך את הסכסוך הערבי-יהודי, לנושא הבוער והמרכזי ביותר בשלטונו, ולו הקדיש מאמצים רבים בהיבטים מדיניים וצבאיים כאחד. חסין לא חסך בהצהרות שנאה גלויות כלפי העם היהודי כשהגדיר את שאיפתו לשחרור פלסטין ולסילוק הישות הציונית ממנה בכל אמצעי שיידרש. ההנהגה הישראלית לא נותרה אדישה להתבטאויות אלו, והבינה שזהו רק עניין של זמן עד אשר יופנה הנשק הגרעיני כלפי מדינת ישראל להשמידה, לכן היא החליטה יש לנקוט בכל פעילות שהיא להסרת האיום.
עבודה זו עוסקת במבצע "תמוז", המוכר גם בשם מבצע "אופרה", מבצע הפצצת הכור העראקי ב-7 ביוני 1981, על ידי חיל האויר הישראלי. בעמודים הבאים נסקור את הגורמים אשר הביאו את עראק להקמת הכור הגרעיני ורצונה בהתחמשות מסוג זה, יחד עם סיבותיה של ישראל להשמידו. תוכנית המבצע ומהלכיו המדויקים לא ידונו בעבודה, ובמקומם תוצגנה התגובות וההשלכות מבחינתן של עראק, מדינות העולם הערבי ומדינות המערב למבצע, אשר הפתיע את כולן.
ראשית נכיר את אופיו של השלטון והשליט העראקי, חסין בראש מפלגת הבעת', ואת מניעיו לאורך השנים להקמת כור גרעיני. זאת יתואר תוך מתן רקע תמציתי לגבי שורשי האיבה העראקית-ישראלית מראשיתה ועד לשנת 1981. נבין את הלך הרוחות בהנהגה הישראלית לפני המבצע ונמנה את השיקולים בעד ונגד ההחלטה להוציא לפועל מבצע מורכב ומסוכן מעין זה. לבסוף, נתאר את תוצאות התקיפה באל-טואיתה ונתמקד בתגובות ובהשלכות שיצרה בהיבט הפנימי-עראקי, אזורי-ערבי והבינלאומי.
בעבודה נבין את מכלול השקפותיו של ראש הממשלה דאז, מנחם בגין, ואת האופן בו השפיעו על החלטת קיום המבצע. בנוסף נאמוד את גודל הסכנה בה היתה מצויה ישראל ערב המבצע ואת חשיבותו ההיסטורית של המבצע לגבי קיומה של מדינת ישראל בשנים שלאחר מכן. לסיכום יתוארו אירועים חשובים שהתרחשו לאחר הפצצת אוסירק, אשר יציגו את החלטת התקיפה באור חיובי ובאור שלילי כאחד(1).

תוכן העניינים:
פרק 1 מבוא
פרק 2 מדיניות השלטון העראקי נגד ישראל ומניעיו להתחמשות גרעינית.
פרק 3 סיבות ושיקולי ממשלת ישראל בקבלת החלטת התקיפה.
פרק 4 תגובות והשלכות המבצע על הזירה העראקית, המזרח תיכונית והבינלאומית.
פרק 5 סיכום
פרק 6 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גידול הפער בין כוחה הצבאי של מדינת ישראל לבין כוחן הצבאי של מדינות ערב, עקב התחמשותה הגרעינית של ישראל לכאורה, גרם לחסין להבין שעליו להקים כור גרעיני בכל מחיר. בנאומיו הכריז, כי על כל מדינה שוחרת שלום בעולם לעזור לערבים להשיג פצצת אטום כמשקל נגד לפצצות הנמצאות בידי ישראל. עד מהרה, החלה עראק בניסיונות נוספים להקמת כור גרעיני והפעם בסיוע צרפתי, לאחר כישלון הניסיון הראשון בסיוע סובייטי. ב-1974 נחתם בין עראק וצרפת הסכם לשיתוף פעולה גרעיני, אשר כלל התחייבות של צרפת לספק את כל החומרים הדרושים וכוח אדם להפעלתו של הכור ולייצור נשק גרעיני(7).

תגים:

עירק · עראק · גרעין · סדאם · חוסיין · צדאם · הפצצה · היבט · תמוז

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפצצת הכור הגרעיני בעראק", סמינריון אודות "הפצצת הכור הגרעיני בעראק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.