היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדמה טיסה במערך הברק והשפעתו על אימוני טיסה באויר

עבודה מס' 067884

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הכדאיות הכלכלית של המדמה.

6,543 מילים ,13 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

כניסתם של מדמי טיסה (Flight Simulator) לעולם התעופה החל עוד בתחילת שנות ה-30 של המאה הקודמת. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, הואץ קצב פיתוח המדמים ויכולות האימון שלהם. בתחילת שנות ה-40 נועדו מדמי הטיסה לאמן צוותי אוויר לטיסה בתנאי חושך והיו מסוגלים לספק תוצאות אימון בעזרת מחשב אנאלוגי פשוט. עם השנים תחום מדמי הטיסה התפתח והשתכלל הן בתעופה האזרחית והן בתעופה הצבאית. כיום מדמי טיסה מאפשרים ביצוע אימונים מורכבים עם מכלול המערכות הקיימות במתארים שונים הזהים בכל לטיסה אמיתית.
חיל האוויר הישראלי נכנס לתחום מדמי הטיסה בשנת 1989 עם הקמת מרכז הדרכה למערך הברק (F-16) בבסיס חיל האוויר בצפון הארץ. המדמה הוקם על ידי חברת LINK ובתמיכת ח"א הישראלי. במדמה תא חד-מושבי המשמש לאימון טייסים ונווטים כאחד.

מחקר זה יבחן את הסעיפים ב' ו-ג' במערך הברק בחיל האוויר הישראלי מתוך הנחה שיעודו של מדמה טיסה בישראל זהה ליעודם של מדמי טיסה שנבדקו במחקרים הזרים, כלומר: העלאת רמת המקצועיות של צוותי אוויר במקביל לחסכון במשאבים וצמצום ארועי בטיחות.

שאלת המחקר: האם ביצוע אימונים במדמה טיסה מקטין את כמות שעות הטיסה באוויר, היקף גיחות אימונים ומספר אירועי בטיחות?

תוכן עיניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אמידת עלות, אפקטיביות וערכו של מדמה טיסה באימון צבאי
2.2 עלות מול תועלת של מדמי טיסה באימון צבאי
2.3 תיאוריית מדמה טיסה בתעופה הצבאית
2.4 אפקטיביות האימון במדמה טיסה
3. מטרת המחקר
4. שיטת המחקר
5. ממצאים
5.1 גרפים ומגמות
5.2 רגרסיות, פלטי SAS וניתוח נתונים
5.3 חישוב "יחס העברת תועלת" (TER)
6. דיון ומסקנות
7. מגבלות
8. תרומת המחקר והמלצות למחקר עתידי
9. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המחקר הינו אובייקטיבי אמפירי הנשען על נתונים רלוונטיים לתקופה הנבדקת .
שדה המחקר הוא מערך הברק בחיל האוויר הישראלי. המערך מורכב ממספר טייסות חד ודו-מושביות.
ממצאי המחקר מבוססים על נתונים פנימיים של חיל האוויר המופקים בעזרת מערכות מידע ייעודיות המהוות בסיס נתונים לכלל המערכים בחיל ומאפשרים ביצוע אנליזות וסטטיסטיקות בפילוחים וסיווגים שונים.לניתוח והצגת הנתונים ישולבו גרפים לתיאור כללי של המגמות ורגרסיות שבעזרתן יהיה אפשר להסביר סטטיסטית חלק מהמגמות וקשרים בין משתנים. להרצת הרגרסיות נעזרתי בתוכנת SAS שפלטים ממנה וניתוחיהם יוצגו בפרק הבא.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדמה טיסה במערך הברק והשפעתו על אימוני טיסה באויר", סמינריון אודות "מדמה טיסה במערך הברק והשפעתו על אימוני טיסה באויר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.