היישום אינו מחובר לאינטרנט

תהליכי חדשנות ושינוי במשטרת ישראל

עבודה מס' 067860

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הארגון כחלק מהמגזר הציבורי וניתוח של 3 אירועים.

9,749 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

משטרת ישראל כחלק מהסקטור הציבורי, הוגדרה בהקמתה כאחראית על אכיפת הסדר הציבורי במדינת ישראל. עקב התפתחויות שונות לאורך השנים, ובעקבות ועדת "חורב", החליטה הממשלה ב-1974 להטיל את האחריות על בטחון הפנים במדינה על משטרת ישראל.

עבודה זו תעסוק בתהליכי חדשנות ושינוי שנעשו ונעשים כיום במשטרת ישראל, לאור מאפייניה כחלק מהמינהל הציבורי, לאור מאפייניה כארגון האחראי על בטחון הפנים, ולאור מאפייניה היחודיים לה.

תוכנית עבודה:
* מטרת העבודה כמו שנאמר היא לעקוב אחר תהליכי חדשנות ושינוי שנעשים ונעשו בעבר במשטרת ישראל, ולהגיע למסקנות לגבי תהליכים אלה.
* לשם כך ראשית כל נעמוד על אופיה של משטרת ישראל מתוך היותה ארגון השייך למינהל הציבורי, מתוך היותה חלק מהמינהל הציבורי הישראלי, ומתוך היותה ארגון בטחוני על מאפייניו היחודיים לו, אותם סיגל לעצמו במשך השנים.
* אחר כך נחקור מספר אירועים שקרו במשטרת ישראל במרוצת השנים, לאור ניתוחי רפורמות חדשות, חדשנות ושינוי.
* נעמוד על הדומה והשונה בין תהליכים אלה.
* לבסוף ננסח מסקנות הנובעות מחקירה והשוואה בין האירועים.

תוכן העניינים:
מבוא
שאלת המחקר
תוכנית עבודה
רפורמות, חדשנות, ושינוי במנהל הציבורי
החדשנות במנהל הציבורי בישראל
אתגר השינוי והחדשנות במשטרת ישראל
"איש השטח"- השוטר
חקר אירוע 1- המשמר האזרחי
חקר אירוע 2- היחידה לשיטור קהילתי
חקר אירוע 3- הכנסת המחשב לשרות המשטרה
מסקנות המחקר
לקחי המחקר
ביבליוגרפיה
תודות

קטע מהעבודה:

הכנסת רפורמות במינהל הציבורי הינה אתגר מורכב ביותר.
המינהל הציבורי התגבש לא מעט בזיקה לתפיסה הקלאסית של הבירוקרטיה(ובר 1976) המדגישה: סמכות, כללים, תיאום ומסורת. יתר על כן, ההיקף העצום של מערכות ציבוריות, דהיינו גודלן, ואחריות הרבה המוטלת עליהן יוצרים גם הם בלמים לזירוז תהליכים של שינוי יסודי. בד בבד עם "קשיחות" זו, המינהל הציבורי אינו יכול להתעלם מתהליכים המתרחשים בעולם ודוחפים לשינוי, ובכללם: פיתוחים טכנולוגיים, שינויים בתפיסה של גבולות וחשיפה להשפעות גלובליזציה, שינויים בנורמות שירותים הניתנים לאזרח, תפיסות חדשות לגבי היחס שבין שלטון מרכזי ליוזמה פרטית, ראיית השתנות כבעלת ערכיות חיובית, ועוד.

תגים:

חדשנות · תהליכים · מגזר ציבורי · מינהל ציבורי · משטרת ישראל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תהליכי חדשנות ושינוי במשטרת ישראל", סמינריון אודות "תהליכי חדשנות ושינוי במשטרת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.