היישום אינו מחובר לאינטרנט

המלחמה הקרה ותקופת "השלום הארוך"

עבודה מס' 067806

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסיבות השונות לקיום תופעת השלום הארוך ולאי פריצת מלחמת עולם שלישית בתקופת המלחמה הקרה.

7,120 מילים ,20 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הביטוי "מסך הברזל" שתבע צ'רצ'יל ב-1946 מתאר את הפער ואת החשדנות שנוצרו בין המערב למזרח, בין הגוש הדמוקרטי לבין הגוש הטוטליטארי. צ'רצ'יל תאר זאת כמעין חומה, שלא ניתן לראות מה עומד מאחריה. אין מעבר מידע ממזרח למערב. מבחינת המערב ישנו אויב חדש ומאיים במרכז אירופה. הגוש הקומוניסטי הולך ומתרחב ומאיים על צורת החיים של המערב הקפיטליסטי(2).
מאזן האימה והחשד ההדדי בין המעצמות הוא שהניא את המדינות מלהגיע למלחמה ישירה ביניהן, והביא לתמרן בין דיפלומטיה שעל סף המלחמה לבין מלחמות לוקליות. תקופה זו זכתה לכינוי "השלום הארוך" על ידי חוקרים כמו Gaddis ואחרים. לטענת גדיס, המונח "שלום" כפי שאנו מעלים בראשנו, לא בדיוק מתאר את תקופת המלחמה הקרה, משום שלמרות שזו לא פרצה, עדיין היו צבירות מאסיביות של תחמושת, מלחמות אתניות ודתיות, מלחמות אזרחים ועוד. אולם, מבחינתו זו בדיוק הנקודה, היו את כל הסיבות והתנאים לפריצתה של מלחמת עולם שלישית, אך כאמור, זאת לא התרחשה מעולם(3).
בעבודה זו אנסה לבחון את הסיבות השונות לקיום תופעת השלום הארוך ולאי פריצת מלחמת עולם שלישית בתקופת המלחמה הקרה. ראשית, אציג את הגישות התיאורטיות הקיימות, לאחר מכן אנסה להשיב על השאלה הנ"ל בהתאם לכל אחת מן התיאוריות ואציג את הנימוקים השונים שמעלים החוקרים התומכים בתיאוריות אלה. לבסוף אסקור בקצרה את סיום המלחמה הקרה והגורמים שהביאו לידי כך, על פי התיאוריות שנסקרו.

תוכן עניינים:
1. מבוא

2. הגישות התיאורטיות
2. א. ריאליזם
2. ב. ליברליזם
2. ג. קונסטרוקטיביזם

3. המלחמה הקרה והשלום הארוך
3. א. הסברים לתקופת השלום הארוך לפי הריאליזם
3. ב. הסברים לתקופת השלום הארוך לפי הליברליזם
3. ג. הסברים לתקופת השלום הארוך לפי הקונסטרוקטיביזם
3. ד. הסבר משולב - עזר גת

4. סיום המלחמה הקרה

5 . סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגישות התיאורטיות נותנות הסבר לתופעות שונות שקורות במציאות . תיאוריה שאינה מסבירה מציאות אין לה ערך. מאחר והמוח האנושי מחפש דפוסים וחוקיות מסוימת בתופעות, לא ניתן להבין את המציאות ללא תיאוריות.
קיימות מספר גישות תיאורטיות מתחרות המנסות לתת הסברים לתופעות כמו מלחמה ושלום וניתן לסדרן על הרצף הבא :
גורמים מטריאליים
גורמים רעיוניים
ריאליזם ליברליזם קונסטרוקטיביזם פוסט-מודרניזם

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המלחמה הקרה ותקופת "השלום הארוך"", סמינריון אודות "המלחמה הקרה ותקופת "השלום הארוך"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.