היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם ביל גייטס מנהל או מנהיג?

עבודה מס' 067790

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המאפיינים של גייטס ובחינת יכולות הניהול והמנהיגות שלו.

4,876 מילים ,34 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בהגדרת המנהיגות וניהול ובניסיון ליצור מסגרת מושגית להסתכלות על הבדלים בין ניהול ובין מנהיגות. חשיבות של נושאי ניהול ומנהיגות מוצגת בספרות ע"י בחינת השפעתם על המונהגים. מנהיגות יכולה להוליך אנשים לרמות גבוהות יותר של הכרה ומודעות לערכים, כמו חרות, חופש, צדק והגשמה עצמית. ניהול מורכב ממערכת של עסקאות חוזיות. התוצאה של ניהול כזה היא היענות, ובמקרה הרע יותר היא ציות. התוצאה הסופית של המנהיגות היא שונה לחלוטין, לא רק רווחים ומשכורות גבוהים יותר, אלא תרבות ארגון המסייעת לעובדים ליצור תחושת משמעות בעבודה ורצון לאתגר את עצמם לחוות הצלחה.
העבודה תכלול ניתוח מאפיינים של ביל גייטס במטרה לבצע הבחנה בין יכולות הניהוליות ויכולות המנהיגותיות שלו.
במאמר managing for success העקרון הראשון מבין 15 עקרונות לניהול מוצלח הוא- "אם אתה רוצה לקבל תוצאות בלתי רגילות אתה חייב להיות דמות בלתי רגילה", ביל גייטס עונה על ההגדרה. הוא הפך את החברה לגדולה ולמצליחה בעולם בתחום הטכנולוגיה השימושית.

בפרק שני של העבודה תבוצע סקירת מרכיבים של מנהיגות מעצבת, מנהיגות כריזמטית כמדברות על תהליך ההנעה של המנהיג את אנשיו. הסקירה תכלול הערכה ביקורתית של מנהיגות כריזמתית אישית וחברתית וניתוח תכונות וביצועים של ביל גייטס לפי מאפיינים אלו. בנוסף תבוצע השוואה בין מנהיגות מעצבת למנהיגות כריזמטית.

תוכן עניינים:
תקציר מנהלים
מבוא
1. הבדל בין ניהול למנהיגות. האם ביל גייטס הוא מנהל או מנהיג?
ניהול
מנהיגות
השוואה בין תכונות מנהל ומנהיג
ההיררכיה של יכולות ומיומנויות מנהיגותיות לפי גלוסקינוס (2000)
הגישה המצבית לניהול על פי יצחק אדיג'אס (1991)
מסקנות
2. תיאוריות למנהיגות. ניתוח והערכה ביקורתית של ביל גייטס על פי התיאוריות שהוצגו
מנהיגות כריזמטית
מנהיגות מעצבת
השוואה בין מנהיגות כריזמטית למנהיגות מעצבת
מסקנות

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מינצברג (1975) אצל מולינס (2004) מגדיר 10 תפקידים של מנהל בארגון: שלושה תפקידים בינאישיים, שלושה תפקידי מידע, וארבעה תפקידי החלטה. מנהיגות, לדבריו, הינה אחד משלושת התפקידים הבינאישיים. לצד ייצוג החברה כלפי הסביבה, ולצד קשרים עם אנשים, יש למנהל תפקיד מנהיגותי הממוקד בהיבטים הקשורים להנעת הכפיפים.

ניהול
המטרה בניהול היא להפוך לפרודוקטיביים את התחומים החזקים והידע הייחודי של כל אדם. הניהול חייב לכלול את כל התהליך. חייבים למקד אותו בתוצאות וברמת הביצוע לאורך כל השרשרת העסקית.(פ. דרוקר, 2000).

תגים:

ניהול · מנהיגות · ביל · גייטס · היררכיה · השוואה · הגישה המצבית · מנהיגות מעצבת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם ביל גייטס מנהל או מנהיג?", סמינריון אודות "האם ביל גייטס מנהל או מנהיג?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.