היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול ומנהיגות - ביל גייטס

עבודה מס' 067023

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההבדלים בין מנהל ומנהיג תוך התייחסות לביל גייטס.

4,547 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

"ניתוח התנהגויות של מנהיגים, מנהלים והאפקטיביות שלהם בארגון הם נושאים שנמצאים במרכז העניינים כיום. עד היום לא הוכח בצורה אמפירית היחס בין מנהיגות, חלוקת מידע ואפקטיביות ארגונית" (Mohamed H Behery 2008 )

"מנהיגות-התהליך שבו פרט אחד משפיע על חברי הקבוצה ביחס ליעד מסוים של הקבוצה או הארגון".

בהתאם להגדרה לעיל מנהיגות מערבת בעיקר השפעה, כלומר מנהיג משנה את הפעולות או העמדות של כמה מחברי הקבוצה או של הכפופים לו. ישנן מספר טכניקות לעשות זאת- החל מטכניקות של כפיה וכלה בטכניקות של שכנוע רצוני. באופן כללי מנהיגות מתייחסת לשימוש בטכניקות רצוניות- זה בעצם מה שמבחין מנהיג מדיקטטור.
מנהיגות מבוססת על רגשות חיוביים בין המנהיג לכפופים לו. כלומר, המונהגים מקבלים את השפעת המנהיג בגלל שהם מכבדים, אוהבים או מעריצים אותו, ולא בגלל שהמנהיג מחזיק בעמדת כוח פורמאלית.
מנהיגות מערבת שימוש בהשפעה למטרה מסוימת. על מנת להגיע ליעד מסוים של קבוצה או ארגון המנהיגים מתמקדים בשינוי הפעולות והעמדות של אלו הכפופים להם בהקשר למטרה מסוימת. המנהיגים פחות מעוניינים בשינוי הפעולות והעמדות שאינן קשורות למטרה זו.
התפקיד המרכזי של השפעה במנהיגות רומז כי מנהיגות היא דרך דו סטרית. מנהיגים משפיעים על הכפופים להם בדרכים שונות אולם, המנהיגים גם מושפעים מהכפופים להם. מנהיגות קיימת רק אם קיימים מונהגים.
נוטים להתייחס למנהיג ולמנהל כאל מילים נרדפות. מושגים אלו אינם זהים וחייבים להפריד ביניהם. הפונקציה המרכזית של מנהיג היא ליצור את המטרה הנחוצה לארגון ואת האסטרטגיה בה יש להשתמש על מנת להשיג מטרה זו. בניגוד לכך, הפונקציה המרכזית של מנהל היא ליישם את החזון הזה. בעוד שניהול הוא התמודדות עם מורכבות, הנהגה היא התמודדות עם שינוי. מנהלים יוצרים תוכניות ומנטרים תוצאות, ומנהיגים יוצרים כיוון על ידי ייסוד של חזון לעתיד. כלומר, מנהיגים טובים גורמים לאנשים להאמין בחזון שלהם ולפעול על מנת להגשימו. יש לציין שבפועל יש למנהיגים ולמנהלים מספר רב של תפקידים חופפים, דבר שגורם להבחנה ביניהם להיות קשה.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. הבדל בין מאפייני מנהל ומנהיג
3. ניתוח ביל גייטס על פי מאפייני מנהל ומנהיג שהוצגו
4. מסקנה- האם ביל גייטס הוא מנהל או מנהיג
5. הצגת שתי תיאוריות למנהיגות
6. השוואה בין שתי התיאוריות-הצג את מידת הדמיון והשוני בין התיאוריות
7. ניתוח והערכה ביקורתית של ביל גייטס על פי התיאוריות שהוצגו
8. סיכום ומסקנות
9. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

ניהול הוא תהליך ההמרה של מידע להחלטות ופעולות. מובן שמנהלים ומנהלות הם קודם כל בני אדם, על פי דעת הרב, תכונותיהם, מגבלותיהם, והתנהגותם של מנהלים הם ככל האדם. כל מה שנאמר עד כה לגבי תכונות האדם כצרכן מידע וכמקבל החלטות חל גם על מנהלים. כל המנהלים נאלצים לעמוד במגבלות סוגי הזיכרון האנושי, החשיבה הסדרתית, וההתנגדות לשנויים. גם מנהלים נבדלים זה מזה בסגנונות קוגניטיביים פרטניים. מובן שגם מנהלים רגישים לאיכויות הפיזיות של סביבתם, אך יש מקום לייחד דיון נפרד וממוקד במנהלים כמקבלי החלטות במסגרת תפקידם. (מינצברג )

תגים:

ניהול · מנהיגות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול ומנהיגות - ביל גייטס", סמינריון אודות "ניהול ומנהיגות - ביל גייטס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.