היישום אינו מחובר לאינטרנט

קוגניציה חברתית

עבודה מס' 067782

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יישום תיאוריית ההתנהגות המתוכננת ויוריסטיקות בכדי להבין את הגורמים שהשפיעו על שיקול הדעת וההתנהגות החברתית בעלת הסיכון בסיפור מקרה.

2,680 מילים ,22 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הקוגניציה החברתית השליכה את אורה על שאלות רבות וחדרה לתחומי חקירה לא נודעים. היא נבנתה על מסורת ארוכה של מחקרים ותיאוריות הבודקים את השפעתם של עמדותינו, אמונותינו וסכמות שונות אותן אנו מחזיקים, על ההתנהגות. היא הרחיבה ומיקדה את תפקידם של המבנים הקוגניטיביים, תהליכיהם והשפעתם על שיקול דעתנו בבחירותינו החברתיות. זאת, על ידי כך ששילבה בין הפסיכולוגיה החברתית והפסיכולוגיה הקוגניטיבית, כשמטרתה לבחון כיצד אספקטים שונים כגון מחשבות, מטרות, תשוקות, מוטיבציה ורגשות משפיעים על הדרך בה אנו זוכרים, מנבאים, מבינים ומגיבים לסביבתנו החברתית.
בעבודה זו, ניישם ונעריך מודלים של קוגניציה חברתית ויוריסטיקות בכדי להבין את הגורמים שהשפיעו על שיקול הדעת וההתנהגות החברתית בעלת הסיכון בסיפור המקרה על רוברט, בחור צעיר ורווק שלמרות שקיבל טיפול עבור מחלה המועברת ביחסי מין ולמרות התדירות הרבה בה מזדמנים לו מפגשים מיניים, אינו משתמש באמצעי הגנה.

קטע מהעבודה:

התופס החברתי, נאלץ לעיתים קרובות לבצע החלטות מורכבות הדורשות דיוק ויסודיות. סיטואציות אלו יכולות לכאורה להוביל לכמות בלתי מוגבלת של מידע, שקרוב לודאי שרובו יהיה ללא ערך. טובתו של התופס תהיה להקיש מסקנות הולמות ומשביעות רצון, אולם אם נעריך ונעבד מידע זה במלואו, סביר להניח ששעות רבות ואף ימים יוקדשו לכך והדבר אינו מציאותי (Fiske & Taylor, 1991). לכן, בכדי להקטין את רמת המורכבות לכדי פיתרון פשוט, התופס משתמש ביוריסטיקות, שהם קיצורי דרך לעיבוד האינפורמציה המתקבלת ודרך קלה להגיע לתשובה (Tversky & Kahneman, 1974).

תגים:

פסיכולוגיה · חברתית · פסיכולוגיה · קוגניטיבית · יוריסטיקת · הזמינות · יוריסטיקת · הייצוגיות · תיאוריית · ההתנהגות · המתוכננת · TPB

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קוגניציה חברתית ", סמינריון אודות "קוגניציה חברתית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.