היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת ההתיצבות על חברת פרוקי הרגליים שוכני הקרקע בחולות ניצנים

עבודה מס' 067771

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שטח הבודק את השאלה: כיצד ההפרעה השפיעה על הרכב ועושר המינים של פרוקי הרגליים ברמות הייצוב השונות של הדיונות.

4,894 מילים ,18 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הפרעה התקבלה בספרות האקולוגית כמונח המציין את כול הגורמים שמשפיעים על עושר, מגוון והרכב המינים בחברה שהם לא נובעים כתוצאה מגורמי תחרות טבעיים בין ההרכבים והחברות האקולוגיות השונות .
המונח "הפרעה" מרמז על ערעור של תהליך או מצב. התהליכים בד"כ הם גידול אוכלוסיות ותחרות של מיני צמחים שעמידים להפרעות כמו עמידות לרמיסה של בע"ח או צמחים בעלי תפוצת זרעים נרחבת וכן תחרות של טורף נטרף בקרב בע"ח. הוא תכונות החברה והמערכת כאשר פועלים בה יחסי תחרות בלבד (שוסטר וכהן 2005)

על מנת לבחון את ההשפעות של תהליכי ההתייצבות של הדיונה וההפרעות והשינויים המהירים והגדולים שמתרחשים במערכת האקולוגית החולית כתוצאה מכך ניתן לבחון ע"י שינויים בהרכב חברות של פרוקי הרגליים אוהבי החול, שרבים מהם אף אנדמיים רק לאזור הזה, וחברות שעם הזמן עברו שינויים והתרגלו לדיונות המיוצבות. ביואינדיקטור הוא מין או קבוצת מינים שמשקפים באופן ברור את התנאים הביוטים או האביוטים של הסביבה ואת ההשפעה של שינוי סביבתי על בית גידול, חברה או אקוסיסטמה.
או שנותנים אינדיקציה על מגוון המינים של חלק מהחברות או על המגוון הכולל (Mc Geoch1998 ).

מטרת המחקר היא לבדוק האם הפרעה של הסרת הצומח בדיונה משפיעה על הרכב ומגוון חבורת פרוקי הרגליים. (מיוצב, חצי מיוצב, ובית גידול חולי) .
שאלת המחקר שלי היא: כיצד ההפרעה השפיעה על הרכב ועושר המינים של פרוקי הרגליים ברמות הייצוב השונות של הדיונות.

שטח המחקר נמצא בדרום מישור החוף. נ"צ צפון מזרחי: 168,000 \630,000 נ"צ דרום מערבי: 168,000\622,000. גודל השטח הוא: כ- 23 קמ"ר. גבולות השטח הם: אשדוד בצפון, אשקלון בדרום, חוף הים במערב וכביש 4 והשדות החקלאיים במזרח. אופי השטח הוא דיונות חול שהגיע מנילוס ע"י זרמי הים על תשתית כורכר.

תוכן עניינים:
* מבוא
הפרעות במערכת האקולוגית
סוגי הפרעות
השפעות של הפרעות שונות ותגובת המערכת האקולוגית
השפעות רעייה ומגוון מיני צמחים
השפעות שריפה
המערכת האקולוגית החולית
המערכת החולית במישור החוף של ישראל
פרוקי הרגליים כביואינדיקטורים לשינוי בתי הגידול בדיונות
* מטרת המחקר
שיטות
שטח המחקר
איסוף נתונים
צורת הדיגום
ניתוח נתונים
* תוצאות
כללי
מינים אינדיקאטורים
מגמות כלליות בין רמות הטיפול (הפרעה) בדיונות
השוואה בין דיונות מטופלות (DA,DB) לדיונה לא מטופלת (DD)
מגוון המינים והשפעה של הפרעה על הרכב המינים
אורדינציות
*דיון:
סיכום ומסקנות
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

המערכת החולית (דיונות) נוצרת בעיקר לאורך חופים. חולות שמוסעים מהים מצטברים על החוף ויוצרים מערכות של דיונות. באזורים צחיחים נוצרים בעיקר ע"י פעילות טקטונית ואלוביאלית - מקור החול הוא אלוביאלי ומריני (צוהר, 1982) .
סוגי הדיונות מאופיינות ע"י מצבים אקלימיים שונים: דיונות פעילות שנוצרות ע"י פעילות איאולית חזקה באזורים מיעוטי משקעים וחול גס שגורם לחידור רב. לכן התנאים לא מאפשרים גדילה של צומח.
דיונות אלו יוצרות בתי גידול של מינים חוליים מבחינת הצומח והחי.

תגים:

מערכת חולית · מערכת אקולוגית · מינים · אנדמיים · דיונות · ממשק · שמורת טבע · שריפה · צומח · מגוון ביולוגי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת ההתיצבות על חברת פרוקי הרגליים שוכני הקרקע בחולות ניצנים", סמינריון אודות "השפעת ההתיצבות על חברת פרוקי הרגליים שוכני הקרקע בחולות ניצנים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.