היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפלת מים - השוואה בין טכנולוגיות התפלת מי ים

עבודה מס' 067768

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפלת המים בארץ ובעולם, שיטות ההתפלה השונות תוך ניתוח העלויות הכלכליות לכל שיטה.

5,463 מילים ,10 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

חשיבותה של התפלת מי ים גדלה משמעותית במהלך השנים, הסיבה לכך הינה הירידה בכמויות המים הזמינים בעולם שבאה במקביל לגידול באוכלוסיית העולם באופן עקבי. עקב כך הוקמו מתקנים רבים ברחבי העולם, שרובם נמצאים במזרח התיכון אשר סובלים ממחסור במים זמינים וברי שתייה, לכן הם היו הראשונים שהזדקקו להקמת מתקנים.
עם השנים טכנולוגיות ההתפלה התפתחו בצורה משמעותית, מה שהביא לירידה בעלות התפלת מים. הטכנולוגיות הנפוצות מביניהן הן האוסמוזה ההפוכה והזיקוק רב דרגתי אשר מיושמות בכ- 85% מהמתקנים בעולם.
ממחקרים שבוצעו בתחום עולה כי עלות התפלת מים מושפעת ממליחות המים המוזנים, קיבולת המתקן, תנאי האתר ועלות האנרגיה. כאשר לאנרגיה יש את ההשפעה המשמעותית ביותר. לכן, אזורים אשר בהם האנרגיה יקרה, הטכנולוגיה הכדאית הינה האוסמוזה ההפוכה כיוון שהיא צורכת פחות אנרגיה מאשר זיקוק רב דרגתי. ממחקרים אלה ניתן להסיק גם, כי על מנת להוריד את העלות ליחידה יש להקים מתקנים קרובים לאזורים החופיים, להזין מים פחות מליחים או להגדיל את קיבולת המתקן.

תוכן עניינים:
1. מבוא:
1.1 התפלת מים
1.2. הגידול באוכלוסיית העולם במקביל לגידול בצריכת המים
1.3. שימוש ההתפלה בארץ ובעולם
2. ההשלכות הסביבתיות של התפלת מים
3. תיאור שיטות ההתפלה:
3.1 זיקוק באמצעות אדים
3.2 הפרדה באמצעות ממברנות
3.3 יתרונות וחסרונות
4. התפלת מים בארץ
4.1 צריכת המים בישראל
4.2 מקורות אספקת המים כיום בישראל
4.3 מתקן ההתפלה באשקלון
4.3.1 התועלות מול העלויות של מתקן אשקלון
5. העברת המים
6. השוואת עלויות לאלטרנטיבות שונות
6.1 האלמנטים המשפיעים על עלות התפלת מים
6.2 עלויות טכנולוגית הפריצה רב דרגתי - MSF
6.3 עלויות טכנולוגית האוסמוזה ההפוכה - RO
6.4 עלויות טכנולוגיות ה ME, VC ו- ED
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

עלויות ההתפלה משתנות בהתאמה רבה מאוד עם גודל וסוג מתקן ההתפלה, מקור ואיכות המים המוזנים, מיקום המתקן, תנאי האתר, העבודה המוסמכת, עלויות האנרגיה ואורך חיי המתקן. כך שמים מוזנים עם מליחות נמוכה דורשים פחות אנרגיה ומינון כימיקלים. בנוסף, קיבולת מתקן גדולה מפחיתה את העלות ליחידת מים, ועלויות אנרגיה נמוכות ואורך חיי מתקן ארוך יותר מפחיתים עלות ליחידת מוצר של מים.
האלמנטים העיקריים בעלויות התפלת מים הם עלויות ישירות ועלויות שוטפות שנתיות, עלויות ישירות כוללות עלות רכישת ציוד ראשי, ציוד עזר, קרקע, בניין, תקורות עלויות ניהול ועוד. העלויות הישירות של מתקני התפלת מי ים ירדו עם השנים בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית של תהליכי התפלת מים, של מרכיבים וחומרים.

תגים:

MSF · MED · דחיסת אדים · אוסמוזה הפוכה · מתקן אשקלון · משק המים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפלת מים - השוואה בין טכנולוגיות התפלת מי ים", סמינריון אודות "התפלת מים - השוואה בין טכנולוגיות התפלת מי ים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.