היישום אינו מחובר לאינטרנט

שוק המים המינרלים בישראל מנקודת מבטה של חברת מי עדן

עבודה מס' 061698

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח השוק, החברה והתייחסות לבעיה שעמה מתמודדת החברה.

5,595 מילים ,3 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

האירוע שלפנינו טומן בחובו אלמנטים שונים של בעיות בקבלת ההחלטות וההתמודדות עם עולם השיווק.
התחום בו עוסק האירוע הנו שוק המים המינרלים בישראל, אשר מוערך בכ-460 מיליון שקל בשנה, כאשר רובו (%60) מתייחס למוצרי מים בבקבוקים והשאר למתקני מים מינרלים.
חברת מי עדן, הראשונה בשוק המים המינרלים בישראל והמובילה את הקטגוריה באופן מובהק, עומדת מול שוק הנמצא בשנים האחרונות בצמיחה מהירה, הודות לשינויים חברתיים ותרבותיים ובעיות זיהום הולכות ומחריפות של מי ברז. יחד עם זאת, גורמים בענף אומרים כי לאחר הצמיחה המואצת השוק כיום בשל. החברה עומדת מול שוק המאופיין בריבוי מותגים, אשר חלקם מיוצרים בארץ וחלקם מיובאים מחוץ לארץ.

הבעיה העיקרית של חברת מי עדן נעוצה בריבוי המתחרים אשר פועלים באסטרטגיית מחיר נמוך ונוגסים בנתח השוק של החברה. הסכנה לחברה טמונה בשימור הרגלי צריכה של לקוחות המתחרים, תוך גילוי נאמנות למוצרים אלו וקנייה קבועה שלהם.
בעיה משנית נוספת של חברת מי עדן היא המיצוב מחדש של חברת נביעות, החברה השנייה בגודלה אשר פועלת גם בתחום כדי המים. החברה ביצעה מהלך אסטרטגי של מיצוב מחדש אשר הוריד מן הבידול ממנו נהנתה חברת מי עדן בתכונות הלא מוחשיות של המותג.
לאחר ניתוח נתוני שוק המים המינרלים ואיסוף אינפורמציה מקמעונאים הגענו למסקנה כי אמנם לקוחות רבים אינם מגלים העדפה לשם מותג, אך הם בהחלט מגלים נאמנות לטעם מסוים, לצורת הבקבוק ומפתחים הרגלי קנייה וצריכה קבועים.

בכדי להתמודד עם הבעיות העלנו שני כיווני פתרון: האחד, לנצל את משאבי החברה הקיימים בתחומי הכדים והבקבוקים ולשלב בין שניהם בתחומי ההפצה והמכירות. האסטרטגיה השנייה היא בשיווק מותג חדש, כמותג פרטי או תת מותג מי עדן, באסטרטגיית מחיר נמוך.
החלופה הראשונה התבררה כמומלצת ביותר בשל התשואות העתידיות הצפויות בטווח הארוך מבחירתה. למימוש האסטרטגיה בשלב המיידי, הוצעה טקטיקה המפרטת מספר מבצעי קידום מכירות ושיתופי פעולה בין תחום הכדים והבקבוקים להגדלת נתח לקוח ולהגברת המכירות.

אנו מקווים כי ניתוח זה יהיה לעזר לחברת מי עדן ומאחלים הצלחה מרובה והובלת שוק המים המינרלים בישראל.

תוכן עניינים:
סיכום מנהלים
רקע וניתוח חיצוני
ניתוח המתחרים
ניתוח פנימי
הגדרת הבעיה המרכזית והמשנית
הגדרת חלופות
ניתוח החלופות והערכתן
המלצות
טקטיקה שיווקית לחלופה הנבחרת
נספח

תגים:

מזון · נביעות · משקאות · מים · מינרלים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שוק המים המינרלים בישראל מנקודת מבטה של חברת מי עדן", סמינריון אודות "שוק המים המינרלים בישראל מנקודת מבטה של חברת מי עדן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.