היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול בינלאומי - תאילנד וגרמניה

עבודה מס' 067706

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה והשוואה של ההבדלים התרבותיים שבין שתי מדינות באמצעות שימוש במודלים מקובלים.

3,431 מילים ,4 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הכלכלה העולמית במאה השנים האחרונות מואצת על ידיי שני 'מנועים' רבי עוצמה. האחד הוא העלייה העקבית בעלות התשומות, הנובעת מהגידול המתמיד במספר תושבי כדור הארץ מחד ומהכמות הסופית של אוצרות הטבע והמשאבים הכלכליים מאידך. גורם אשר דוחף לניצול נכון ויעיל של משאבי הטבע והמשאבים האנושיים לטובת ייצור המוני וזול של מוצרי הצריכה והאחרים. השני הוא ההתפתחות הטכנולוגית הגדולה בכל תחומי החיים: במחשוב, בתקשורת, בטכנולוגיות הייצור וההובלה וכדומה. התפתחות אשר נותנת בידיי הארגונים הכלכליים את היכולת לפעול בכל מקום בעולם ולשלב את היתרונות היחסיים של כל מדינה בייצורו המוצרים.
ואת היכולת לשווקם בשוק הגלובלי הרחב. תוצאה ישירה של ההתפתחויות הללו היא ההכרה הפוליטית של ממשלות בעולם בצורך לפעול יחדיו כדי לאפשר את קיומו של סחר חובק עולם שייתרום לרווחת כלל האוכלוסייה העולמית. הכרה אשר הביאה בעקבותיה הסרת חסמים מעכבי סחר וטשטשה במידה רבה את הגבולות הפוליטיים בין המדינות בכל הקשור לקיומו של סחר חופשי. הקמת ארגון הסחר העולמי (WTO - World Trade Organization) וחתימה על הסכמי סחר כדוגמת הסכם גאאט (GATT - (General Agreement of Tariffs and Trade משמשים כיום כלים בינלאומיים להרחבת הסחר ופתרון קונפליקטים בין מדינות העולם ותורמים להתרחבות הסחר הבינלאומי.
בפועל, שיתוף הפעולה הכלכלי הבינלאומי יוצר אינטראקציה תרבותית בין המדינות השונות והאנשים השותפים לשיתוף הפעולה הכלכלי. מטבע הדברים אינטראקציה תרבותית מביאה איתה התנגדויות וקונפליקטים סובייקטיביים המשפיעים על שיתוף הפעולה. הספרות המקצועית מדגישה את חשיבות הגורם התרבותי, כגורם עיקרי בהצלחת או כישלון המהלך הכלכלי.
עבודה זו דנה בגורם התרבותי, היא בוחנת ומשווה בין ההבדלים התרבותיים שבין שתי מדינות שונות. האחת תאילנד - מדינה השוכנת בדרום אסיה ובעלת תרבות בודהיסטית והשנייה גרמניה - מדינה השוכנת במרכז אירופה ובעלת תרבות מערבית.
הניתוח וההשוואה נעשו באמצעות מודלים מקובלים:
מודל PESTEL הבוחן פרמטרים עיקריים בחברה,
מודל Hofstade הבוחן את מאפייני התרבות ואת סגנון הניהול,
מודל weiss & strip הבוחן את מאפייני המשא ומתן,
האתיקה הלאומית ומדד השחיתות הבינלאומי
והוצגה האסטרטגיה שליוותה שיתוף פעולה עסקי בין השתיים.

קטע מהעבודה:

בבסיס הפרמטרים, ברמה העקרונית, גרמניה ותאילנד דומות ברוב הפרמטרים של מודל PESTEL . ההבדלים הקיימים ביניהן נובעים ומבטאים את הבדלי העוצמה הכלכלית המתקיימים ביניהן. גרמניה עשירה וחזקה מבחינת כוחה הכלכלי והפוליטי לאין שיעור מתאילנד.
ההבדל העקרוני הגדול ביותר ביניהן הוא במערכת המשפט, הגרמנית עצמאית ומתקדמת ואילו התאילנדית לא עצמאית ומתנהלת באופן חסר יעילות. במישור הפוליטי שתי המדינות דמוקרטיות ובוחרות את הנהגתן. החברה בשתיהן הומוגנית אולם בתאילנד החברה ענייה וחסרת השכלה במידה גדולה ביחס לגרמניה. כלכלות שתי המדינות הינן מודרניות ומקושרות בהסכמי סחר למדינות העולם האחרות אלה שהגרמנית חזקה מהתאילנדית לאין שיעור, במישור הטכנולוגי גרמניה ניצבת במקום גבוהה במפה העולמית אבל תאילנד פועלת נרצות לצמצם את הפער.

תגים:

ניהול בין לאומי · גרמניה · תאילנד · מאפיני תרבות · דרבי משא ומתן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול בינלאומי - תאילנד וגרמניה", סמינריון אודות "ניהול בינלאומי - תאילנד וגרמניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.