היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם ראוי לאמץ מדיניות הפרדה בין נכים קרביים לנכים לא קרביים

עבודה מס' 067650

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת שלוש חלופות והמלצה על אימוץ מדיניות העדפה.

5,285 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בנייר זה הוצגו שלוש חלופות אפשריות להגדרת הבעיה, שנבחנו על בסיס ארבעה קריטריונים. לאחר סיכום הציון המשוקלל של כל אחת מהחלופות, נייר מדיניות זה ממליץ על החלופה- העדפה בפיצויים, שתאפשר יצירת דיפרנציאציה בין אוכלוסיית הנכים בגלל סיבת נכותם, תוך העדפה ברורה של אילו שנפגעו כתוצאה ישירה מפעילות בשירות הביטחון.

תוכן העניינים:
1. תמצית מנהלים
2. רקע
2.1. תופעה לא רצויה
2.2. מדינה לרווחת נכי צה"ל
2.3. האוכלוסייה ומעמדה המוסרי
2.4. רקע מדיניות
3. הגדרת בעיה
4. המטרה- מנוף לשינוי
5. חלופות אפשריות להשגת המטרה
6. בחינת החלופות ביחס למטרה ולקריטריונים מנחים
7. המלצה
8. צעדים להמשך
9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ברקע הדיונים על גודלו והיקפו של תקציב המדינה לשנים 2010-2009, כאשר השאלה העומדת על הפרק היא לכאורה כלכלית גרידא, מצוקת הקיצוצים במשרדי הממשלה מקבלת פן ערכי. בין חברה לכלכלה מתקיימת תלות וצורך הדדי, כאשר האחד נותן ומקבל מהשני. סולידאריות חברתית על ידי מערכת ביטחון סוציאלית רחבה מהווה קרקע פורייה להתפתחותה של הכלכלה. ברם, ישנו קושי בהבנת מערכת היחסים של תן וקח בין חברה וכלכלה- יכולת המדידה של השניים. הקלות שבמדידת תקציב(כלכלה) לעומת הקושי למדוד תועלת כאשר מדובר בחוסן נפשי של החברה(חברה). מציאת שיווי משקל בין השניים עשויה להכריע משק למשבר חריף או שמא פריחה ושגשוג (גל, 2005).

תגים:

נכי צהל · ועדת ברודט · אגף השיקום · משרד הביטחון · רווחה · פיצויים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם ראוי לאמץ מדיניות הפרדה בין נכים קרביים לנכים לא קרביים", סמינריון אודות "האם ראוי לאמץ מדיניות הפרדה בין נכים קרביים לנכים לא קרביים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.