היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבלת החלטות במינהל

עבודה מס' 067637

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של הנושא.

2,030 מילים ,3 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

תהליך קבלת ההחלטות הפך לאחד הנושאים המרכזיים והחשובים בתורת המינהל, כי למעשה כל חיינו הם מהלך מתמיד של קבלת החלטות- מהן קלות, מודעות ומהן קשות ובלתי מודעות.
השינויים המהירים שהתרחשו בחמישים השנים האחרונות, שבאו לידי ביטוי בתחומים רבים בחיים, לרבות התפוצצות הידע והמידע, חייבו התמודדות של האדם והחברה עם שפע של בעיות שחייבו פתרון ועם שפע של פתרונות - שחייבו הכרעה ובחירה, לכן נדרש כיום ממקבלי ההחלטות ומקובעי המדיניות שיקול דעת רב, הן באיסוף המידע והן בהערכה נכונה בין אלטרנטיבות.
לכן אני אתייחס ואבהיר את עניין קבלת ההחלטות בכלל, מהותו ותוכנו, מהם האילוצים המקשים על המחליטים לנהוג ברציונאליות, ומהן השיטות לשיפור תהליך קבלת החלטות. בנוסף אתייחס לשאלה: האם יש צורך בשיתוף בקבלת החלטות, ובאיזה מקרים עדיף לשתף אחרים בקבלת החלטות.
להבהרת הנושא אשתמש בנספחים ובמודלים אשר ישמשו ככלי עזר להבנת הנושא.

תוכן העניינים:
מבוא
קבלת החלטות
תהליך קבלת החלטות
מודלים בקבלת החלטות
שיתוף כפופים בקבלת החלטות
שיקולים בקבלת החלטות
סיכום
נספח מס' (1): שיקולים בקבלת החלטות
נספח מס' (2): מודל קבלת החלטות על פי ג'ינס ואמן 1980
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קבלת החלטות היא משימה מנהלית בסיסית, המקיפה מערכת רחבה של פעילות החל בתחושה ראשונית שצריך לעשות משהו. וגומר בהחלטה מה יעשה. לכן תהליך קבלת ההחלטות הוא אחד הנושאים המרכזיים והחשובים בתורת המינהל, כי להחליט פירושו לבחור בין אלטרנטיבות.
פרופ' דרור רואה את תהליך קבלת ההחלטות כיתרון הגדול של המין האנושי על בעלי החיים וכך הוא כותב: "התהליכים המוסדיים של קבלת ההחלטות, בהם עוסקים סוגים שונים של קבוצות בני אדם, מבדילים את החברה האנושית הבדלה חותרת מבעלי חיים. רוב מערכות האמונה בנות ימינו לרבות כמעט כל הדתות הראשיות, מיחסות לקביעת החלטות בידי האדם תפקיד נכבד בחריצת הגורל. הן של הפרט והן של הכלל"(1).

תגים:

ג'ינס ואמן · מינהל ציבורי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבלת החלטות במינהל", סמינריון אודות "קבלת החלטות במינהל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.