היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבלת החלטות בארה"ב בענין האטום

עבודה מס' 010316

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

4,337 מילים ,12 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הקדמה.
א.הגדרת אינטרס בינלאומי
ב.מוסר וכח
ג.מדיניות ארה"ב
3. התפתחות התהליך.
4. השוואות לתקופות אחרות.
5. סיכום.
6. ביבליוגרפיה.

מבוא
ב-6 באוגוסט 1945 שני מפציצים אמריקאיים מסוג "ב-29" הפציצו את הירושימה. באותה עת הושמעה אזעקה מקומית שגרמה לתושבים לחפש מקלט ומחסה, כרגיל. לאחר מכן כשהושמעה אזעקת ארגעה יצאו האנשים מהמסתור והחלו לחזור לעיסוקם הרגיל.
לפתע הגיח בשמי הירושימה מפציץ אמריקאי בודד מסוג "סופר-פורטרס" והטיל חפץ גדול וקודר. היפנים לא השמיעו הפעם אות אזעקה וכנראה גם לא כלל את החפץ הנ"ל. ואז החלה קרינה חזקה להתפשט כשהיא מלווה ברעם שלא נשמע עוד קודם.
היתה זו פצצת האטום הראשונה שהוטלה בעולם והיא לא הותירה דבר במקומו. פצצה זו הביאה לעולם עידן חדש, מהפיכה שחולל המדע ואשר איש לא חשב כי יוכל להגשימה. עוצמתה הרבה של השמש רוסנה והוכנסה תחת פיקוחו של האדם.
תפישת מקבלי ההחלטות בהטלת הפצצה היתה מבוססת על מציאות מלחמתית ועל קונצנזוס במרקם דעות כלל אמריקאי, המצדיק למפרע כל אמצעי שיעדו חיסול האויב . החלטתו השנויה במחלוקת של הנשיא אשר ניתנה באוגוסט 1942 שיחררה לדרכו ענק אירגוני בהיקף חסר תקדים אז בארה"ב והוא "פרויקט מנהטן". שאלת הזמן והמקום של הטלת הפצצה הפכה אז לעניין מבצעי טכני ולא למהותי. התהליך יצא גם מתחום שיקול הדעת של האליטה הצבאית וגם חלקה הצטמצם בבחירת היעדים ויעדים חלופיים ולא בשקילת הכדאיות הצבאית והאסטרטגית. הרצון המשולב לסיים את המלחמה ויחד עם זאת להרשים את הרוסים, הותיר בידי טרומן ויועציו את השאלות הטקטיות בלבד ולכן השפעתם היתה לטווח הקצר בלבד.
הפצצה היוותה מפנה במחשבה הצבאית מוסרית והעמידה תחת מטר שאלות את מקבלי ההחלטות ומטרת עבודתי זו היא לסקור את מערכת קבלת ההחלטות ברמה הלאומית: את מקבלי ההחלטות, את הגורמים הפוליטיים, הצבאיים והמוסריים.

מקורות:

מורגנתאו האנס, פוליטיקה בין האומות, ירושלים, 1968.
בן מאיר יהודה, קבלת החלטות בסוגיות הביטחון הלאומי, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1987.
גניס ומאן, תהליך קבלת החלטות , משרד הביטחון, 1980.
רובינסון מ., אינטרסים בינלאומיים, מתוך מקראה במדעי המדינה, אוניברסיטת בר אילן.
MUSSEN P.H. CHILD DEVELOPMENT AND PERSONALITY, NEW YORK, 1984.
ארנולד פוסטר מרק, עולם במלחמה, ת"א, תשל"ט.
בלקט סמואל פטריק ,האנרגיה האטומית והמלחמה הבאה, מתוך אפריים ברוידא, "מולד", 1951.
טרומן ה., "זכרונות", מתוך פולר פרדריק, מלחה"ע השניה, ת"א, תשמ"ז.
כהן אבנר, העידן הגרעיני כהיסטוריה מוסרית, ת"א, 1989.
צרציל וינסטון, מלחמת העולם השניה, לונדון, 1950.
THOMAS, J., CUBA, PHILADELPHIA, 1968.
MAYA CHADDA,PARADOX OF POWER, THE UNITED STATES IN SOUTHWEST ASIA,1973-1984, (SANTA BARBARA, CALIFORNIA, ABC- CHIO,1980.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבלת החלטות בארה"ב בענין האטום", סמינריון אודות "קבלת החלטות בארה"ב בענין האטום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.