היישום אינו מחובר לאינטרנט

הליגה הערבית והשפעתה על היציאה למלחמה ב-1973

עבודה מס' 067624

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המקרה על פי התיאוריה הליברלית-מוסדית של גולדשטיין וקוהן והתיאוריה הניאו-ריאליסטית של מירשהיימר.

5,612 מילים ,10 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הליגה הערבית מוכרת כמוסד המאחד את העולם הערבי, שבו מתקבלות החלטות בנושאים של חוץ וביטחון והשלכותיו נמדדות בקנה-מידה עולמי. בעבודה זו בחרתי לבדוק האם לארגונים בין-לאומיים באמת ישנה השפעה ניכרת על קביעת המדיניות של המדינות. לשם כך בדקתי את המקרה האמפירי של הליגה הערבית במלחמה בין ישראל למדינות ערב ב-73 וניסיתי לבחון האם לליגה הערבית הייתה השפעה על היציאה למלחמה זו. בכדי לנסות ולענות על שאלות אלו יש תחילה, להכיר את העובדות ההיסטוריות, הרקע להיווסדה של הליגה ולהבנת נתוני הפתיחה שיצרו את הגורמים למלחמה. שנית, אציג את התיאוריות המציעות את הדרך בה יש לתפוס את העובדות שבמקרה. התיאוריה הראשונה שאציג היא התיאוריה הליברלית-מוסדית של גולדשטיין וקוהן Goldstein & O.Keohane)) שבמאמרם מציגים כיצד רעיונות שמעוגנים במוסדות פוליטיים גורמים לשחקנים פוליטיים להשפיע על מעשיהם. התיאוריה השנייה שאביא היא התיאוריה הניאו-ריאליסטית של מירשהיימר ((Mearseimer שמסיק ממחקרו כי ישנה השפעה מועטה ביותר של מוסדות על התנהגות המדינה ומוכיח שכמעט והם לא מקדמים תהליכים בזכות עצמם. באמצעות תיאוריות אלו אנסה להסביר את העובדות ההיסטוריות שהליגה הערבית יצרה והביאו לפתיחתה של המלחמה ב-73. שני הגורמים המרכזיים שמצאתי לנכון להציג ולנתח, באמצעות התיאוריות, בעבודה זו, היו הפאן-ערביות והנושא הפלסטיני. לבסוף אציג את המסקנות שעולות מעבודה זו כשהעיקרית ביניהם היא שרק לגורם הפאן-ערבי, עליו מושתתת הליגה, יש חלק אמיתי בהשפעה על המדינות שיצאו למלחמה. עבודה זו יכולה לתת בחינה מדוקדקת יותר לתהליכים המתרחשים בליגה הערבית וניסיון להבין אותם בצורה טובה יותר או כפי שהם באמת. על אף שבעבודה זו קבעתי כי במקרה האמפירי הספציפי הזה יש לליגה השפעה ניכרת על המדינות, קשה יהיה להשליך על מקרים אחרים את המסקנה האמפירית וקשה עוד יותר יהיה לקבוע מבלי לראות זאת בפרספקטיבה היסטורית, באיזה מהמקרים נכונה יותר תיאוריה זו או אחרת.

תוכן עניינים:
מבוא
* רקע היסטורי
* פרק תיאורטי
התיאוריה של Goldstein & O.Keohane
התיאוריה של Mearseimer
* פרק אמפירי
המקרה על פי התיאוריה של Goldstein & O.Keohane
המקרה על פי התיאוריה של Mearseimer
* סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"Ideas and Foreign Policy: An Analytical Framework
מאמר זה מסביר כיצד רעיונות, שאנו כאינדיבידואלים, המגדירים אותם כאמונות, עוזרים לנו להסביר תוצאות פוליטיות ובמיוחד לאלו הקשורות למדיניות חוץ. התיאוריה המרכזית של המאמר מתמקדת ברעיונות המשפיעים על מדיניות כשאמונות עקרוניות או סיבתיות מספקות לשחקנים בזירה הפוליטית מפות דרכים, שאלו מבהירות להם את המטרות והיעדים הרצויים והמתאימים להם. רעיונות שמעוגנים במוסדות פוליטיים עוזרים לשחקנים להשפיע על התוצאות במצבים קריטיים ואסטרטגיים, במיוחד כשאין איזון קבוע וברור בזירה(4). יש להדגיש שאין המאמר בא לנתח את המקורות של האמונות והרעיונות אלא בא לנתח את מידת השפעתם על הסביבה(5).

תגים:

ריבונות · לאומיות · ערבית · Goldstein · O.Keohan · אירגון · מדינה · Mearseimer · ליברלית · מוסדית · ניאו-ראליסטי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הליגה הערבית והשפעתה על היציאה למלחמה ב-1973", סמינריון אודות "הליגה הערבית והשפעתה על היציאה למלחמה ב-1973" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.