היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיני עבודה וכוחות הביטחון - מעמדם המשפטי של משרתי הקבע

עבודה מס' 067613

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם מתקיימים יחסי עובד בין המדינה (צבא/משטרה או שב"ס) לבין משרתי הקבע?

6,671 מילים ,37 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

יחסי עובד ומעביד הן השער העיקרי בו באים הטענות השונות אשר ליחסי עבודה. שער עקרי אך לא יחיד. שאלת זהותו של המעביד, למעט מקרים מסוימים שעיקרם ביחסי עבודה עם חברות קבלן, בד"כ אינה נתונה במחלוקת. ההגדרה, "מיהו עובד", מעסיקה את הפסיקה והאקדמיה בישראל ככל שעולם העבודה מתפתח. האם כל אדם, המשקים לעת בוקר לעבודתו נכנס בגדרה של ההגדרה המשפטית ל"עובד"? שאלה זו רחבה ומורכבת. האם מתקיימים יחסי עובד בין המדינה (צבא/משטרה או שב"ס) לבין משרתי הקבע- שאלת המחקר העומדת ביסודו של מסמך זה.

לצורך בחינת השאלה, עבודה זו נבנתה על דרך של מסד וטפחים. תחילה, אעסוק בהגדרות המקובלות במשפט העבודה ל"עובד" ו"מעביד". אחר אבחן את "המקרים הפשוטים" יחסית, בתחום שאלה זו, עניינם של שוטרים וסוהרים. הבחינה המרכזית תעשה אשר ליחסי העבודה במסגרת צבא ההגנה לישראל ואנשי הקבע המשרתים בו. במסגרת זו אבחן את החקיקה הישראלית, אם קיימת, בנושאים אלו, אסקור את הפסיקה של בית הדין הארצי לעבודה, וגם ועיקר, של בית הדין הגבוה לצדק, ולבסוף את "דעת המלומדים", הספרות המקצועית. בסופו של הפרק אציג פס"ד מרכזי לעניין משרתי הקבע, פס"ד אניל גדרה.

בפרק השני של העבודה אעסוק בשאלה המהותית נוספת- תחולת משפט המגן על המשרתים באנשי הקבע. גם כאן אבחן את החקיקה ביחס למספר זכויות מגן על מנת לבחון האם מתקיימת פגיעה. במסגרת זו אבחן גם את המשפט המשווה על קצה המזלג.

בפרק השלישי של העבודה אדון בשאלת הסמכות- למי? תביעות של כוחות הביטחון ובפרט של אנשי הקבע לא תמיד, כפי שיוצג לאורך העבודה, לא יכולות, או שיש ויכוח על כך, להיות נדונות בבית הדין לעבודה, פרשת אניל גדרה אותה הצגתי קודם לכן היא דוגמא טובה לכך. בפרק זה אדון בשאלה זו.

בסופו של הפרק השלישי אציג את הפתרונות המוצעים לעניין אנשי הקבע, ולאחר מכן בסיומה של העבודה אציג את הסיכום והמסקנות שלי מעבודה זו.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: יחסי עובד ומעביד בכוחות הביטחון
מבוא
האם מתקיימים יחסי עובד ומעביד?
יחסי עובד ומעביד- סקירה כללית
יחסי עובד ומעביד במסגרת שירות הקבע
שוטרים וסוהרים
אנשי הקבע
פרשת אניל גדרה

פרק שני: תחולת חוקי המגן על אנשי כוחות הביטחון
הקדמה
המשפט המשווה
המשפט הישראלי

פרק שלישי: שאלת הסמכות

סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

העבודה יכולה להתבצע בתבניות העסקה שונות. החוק אינו מגדיר מיהו עובד והמבחנים המקובלים לקביעת מיהו עובד נקבעו בפסיקה. מבחן ההשתלבות שנקבע כמבחן מרכזי בפס"ד עיריית נתניה נגד דוד ברגר. למבחן ההשתלבות שני פנים: החיובי והשלילי.
המבחן החיובי לו 4 רכיבים: קיומו של מקום העסקה ובחינה עד כמה עבודתו של האדם חיונית לאותו מקום ההעסקה. המבחן החוזי- יש רכיב חוזי ליחסים, אדם העובד בגינת ביתו מבצע עבודה, אך לא כרוכים בה יחסים משפטיים ושאלות הטעונות הכרעה הנובעות מהם (כדברי השופט שמואל בפרשת אניל גדרה ). כפיפות ארגונית: חובת ציות ללו"ז, כאן למעשה לקחו את המבחן הישן (השליטה והפיקוח) והפכו אותו לתת מבחן. חובה של ביצוע אישי ע"י העובד עצמו-ככל שהעבודה בוצעה יותר על ידי העובד ניטה לראות בכך עובד אישי. הרעיון הוא שהעבודה צריכה להתבצע.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיני עבודה וכוחות הביטחון - מעמדם המשפטי של משרתי הקבע", סמינריון אודות "דיני עבודה וכוחות הביטחון - מעמדם המשפטי של משרתי הקבע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.