היישום אינו מחובר לאינטרנט

דפוסי התיור של אוכלוסיית המבוגרים בארץ ובעולם

עבודה מס' 067597

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הצרכים והעדפות של אוכלוסייה זו לגבי תיירות ונופש.

5,752 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הבסיס לתעשיית תיירות מוצלחת הוא הגדרה נכונה של אוכלוסיית היעד על תת קבוצותיה השונות, קריאה מוצלחת של קהל היעד, צרכיו וציפיותיו והיכולת להביא אותם לידי ביטוי בדרך שכל הצדדים יצאו נשכרים. פלח השוק של האוכלוסייה המבוגרת לא זכה עד כה לתשומת הלב הראויה לו. רק בשנים האחרונות החלו הגורמים העוסקים בתיירות להיערך לקליטת תת קבוצת אוכלוסייה זו בשוק התיירות, מתוך הכרה בכוחה העולה.
קבוצת הגיל המבוגר הופכת לדומיננטית ביותר בשוק תרבות הפנאי והתיירות ומוכיחה את עצמה כקבוצה בעלת משאבים ומודעות צרכנית, המציגה דרישות ומצפה לתמורה הולמת עבור כספה. קבוצת גיל זו צפויה לגדול בשנים הקרובות ולתפוס מקום מרכזי בצריכת הפעילויות התרבותיות השונות.
קבוצת אוכלוסייה זו נמצאת בתקופת "הקן הריק" בחייהם, אין להם את המגבלות הכרוכות בילדים ובחופשות בית ספר. לכן טמון בהם פוטנציאל לתיירות מחוץ לעונה.

עבודת מחקר זו נועדה לזהות נישה חשובה בקרב האוכלוסייה שהיא האוכלוסייה הבוגרת. מטרת העבודה היא לבדוק את הצרכים והעדפות של אוכלוסייה זו לגבי תיירות ונופש. זוהי אוכלוסייה גמישה יחסית בלוחות הזמנים שלה ולכן ניתן להרחיב בעזרתה את העונה התיירותית ולהגדיל את הכנסת העסקים. משקלה של קבוצת הגיל של בני 55+ באוכלוסייה המערבית גדל והולך, ורמת החיים, איכות החיים ותוחלת החיים שלה גבוהות מבעבר. מצבם הכלכלי שפיר וכמות הזמן הפנוי העומד לרשותם גדולה יחסית.
כל אלה הפכו את קבוצת גיל זו לפלח שוק חשוב בעסקי התיירות השונים.
תהליך דומה עובר על קבוצת גיל זו גם בארץ.
שירותי התיירות השונים צריכים להיערך ולהתאים עצמם לשרת פלח גדל והולך של מבוגרים. בארץ, בדומה לחו"ל, זוהי קבוצה בעלת פוטנציאל גבוה לעסקי התיירות. הם מעוניינים בפעילויות תיירות שונות ותקופות היציאה לחופשה שלהם גמישות יותר משל כלל האוכלוסייה. עם זאת יש להם גם צרכים שונים ודרישות שונות מאלה של האוכלוסייה הצעירה יותר. אחד השינויים הבסיסיים ביותר שצריכים לחול בענף התיירות הוא שינוי התדמית. ענף התיירות ותרבות הפנאי פנה באופן מסורתי לצעירים ולבעלי האמצעים, שנחשבו לבעלי פוטנציאל תיירותי. לאור העלייה במשקלה של קבוצת הגיל המבוגרת על מאפייניה, דרישותיה וצריכה השונים, יש להציב אותה כיעד תיירותי שווה ערך לפלחי שוק תיירותיים אחרים. ראשית יש להיערך בתשתית ובפעילויות המתאימות יותר למבוגרים. שנית, ולא פחות חשוב, יש לשנות את תדמיתם של מתקני הנופש ולהציגם כמתאימים ומיועדים גם לאוכלוסייה המבוגרת. אוכלוסיית הגיל המבוגר מודעת לצרכיה, לרצונותיה ולמגבלותיה, ולכן היא מהווה קבוצת צרכנות בעלת משמעות.

תוכן העניינים:
1. פרק ראשון: מבוא
2. פרק שני: רקע תיאורטי-סקירת ספרות מחקרית
2.1 תיירות המבוגרים בארצות המפותחות
2.2 פילוח האוכלוסייה בגיל השלישי
2.3 גורמים המשפיעים על התיירות המבוגרת
2.4 מידת, סוג ואינטנסיביות השימוש בתרבות הפנאי בעבר
2.5 מיצוב והתאמת התיירות לפלח הגיל המבוגר
2.6 תרבות הפנאי ודפוסי הבילוי
2.7 הפעילויות המועדפות על בני הגיל השלישי בתיירות
2.8 תיירות Elderhostel , אכסניות לימוד למבוגרים
2.9 חסמים על תיירות מבוגרים
3.0 תיירות כפרית
3.0.1 הסיבות לגידול בתיירות כפרית
4.0 מאפייני תיירות מבוגרים בישראל
5.0 תיירות בארגונים לאוכלוסייה הבוגרת
3. פרק שלישי: מתודולוגיית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 השערות מחקר
3.3 שאלת המחקר
3.4 מטרות המחקר
4. פרק רביעי: דיון בממצאים ומסקנות
5. פרק חמישי: סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האוכלוסייה המבוגרת של היום היא אוכלוסייה שכבר התנסתה בעבר בפעילות הפנאי ואימצה אותה כחלק אינטגרלי מאורח חייה, אין שום סיבה שתפסיק לצרוך אותה דווקא כשעומדים לרשותה יותר הכנסה פנויה, זמן פנוי ובריאות תקינה.
כיום, עם התפתחות התקשורת, אמצעי התקשורת והמדיה מצד אחד וההשכלה מצד שני, יותר ויותר מבוגרים חשופים לידע ומידע על תיירות והאפשרויות לבילויי בזמן הפנוי, ורוצים אף הם לקחת חלק פעיל ולעסוק בפעילויות מעניינות, מגוונות, מהנות ובעלות תוכן. (Gill, 1991)

תגים:

גיל הזהב · סמינריון · מבוגרים · זקנים · תיירות נופש

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דפוסי התיור של אוכלוסיית המבוגרים בארץ ובעולם", סמינריון אודות "דפוסי התיור של אוכלוסיית המבוגרים בארץ ובעולם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.