היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח הסיפור ארצות התן / עמוס עוז

עבודה מס' 067587

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עימות בין גיבור אנטי-ז'אנרי לגיבור ז'אנרי.

3,129 מילים ,9 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בשנת 1976 פרסם עמוס עוז את קובץ הסיפורים הראשון שלו: "ארצות התן". בסיפור הראשון מתוכו, אשר נכתב בשנת 1963 וקרוי אף הוא "ארצות התן", עוסקת עבודה זו. עוז משתייך לסופרי "דור המדינה" וסיפוריו מתארים את החברה בישראל באופן החורג מהמבנה שהיה מקובל עד אז בסיפורת העברית. "ארצות התן" מגולל את סיפורם של חברי קיבוץ בתקופה שלאחר קום המדינה מנקודת מבט לא מתערבת, אך הוא מאופיין בביקורת סמויה. בסיפור ניכרת התרפקות על העבר שבמהלכה נחשפים פרטים מחיי הגיבורים וסודו של הדמות הראשית, מתתיהו דמקוב, המתואר כאיש מכוער המסוגר בעצמו ובביתו. מרכז הסיפור במפגש שבינו לבין גלילה, אשר הוא טוען כי היא בתו. בסיפור "ארצות התן" יש גיבור ז'אנרי וגיבור אנטי ז'אנרי, המתוארים כהפכים מבחינת אופיים ומראם החיצוני וכן, מבחינת מעמדם בחברה. שניהם מייצגים את ההיררכיה החברתית ששרה באותם ימים ומערערים עליה.

קטע מהעבודה:

גרשון שקד מבחין בין ספרות ז'אנרית, נאיבית ואידיאליסטית ברובה, לבין ספרות אנטי ז'אנרית, המספרת את סיפורם של הנחשלים. שוורץ (2005) טוען כי ספרות העלייה השנייה מסמנת את הניגוד בין העמדה הז'אנרית לבין העמדה האנטי ז'אנרית וניתן לזהות ניגוד זה בסיפור "ארצות התן". לדבריו, הגיבור הז'אנרי חזק בגופו ובריא בנפשו ומשוחרר מתסביכי הגלות ואילו הגיבור האנטי ז'אנרי "רפה ועדין בגופו ו/או בנפשו ונכשל במבחני הכניסה הציוניים-חלוציים". (שוורץ, 2005, עמוד 133). בסיפור "ארצות התן" יש גיבור ז'אנרי וגיבור אנטי ז'אנרי, המתוארים כהפכים מבחינת אופיים ומראם החיצוני וכן, מבחינת מעמדם בחברה.

תגים:

עמוס עוז · ארצות · התן · קיבוץ · ז'אנר · רומן · ישראל · מתתיהו

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח הסיפור ארצות התן / עמוס עוז", סמינריון אודות "ניתוח הסיפור ארצות התן / עמוס עוז" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.