היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפקט צופה-משתתף

עבודה מס' 067481

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר בנושא השתנות אופן הייחוס בהתאם להיקף המידע אודות המשתתף בהתרחשות.

4,097 מילים ,4 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

פרדיגמת "צופה משתתף", קובעת כי אדם ייטה לייחס סיבות חיצוניות להתנהגותו וסיבות פנימיות להתנהגות האחר. (ג'ונס וניסבט, 1972) אחד ההסברים להטיה זו הינו הבדל בידע ובהיקף המידע שיש לצופה לעומת המשתתף. במחקר זה נעשתה השוואה בין ייחוס שנעשה ע"י נבדקים שניתן להם היקף ידע גדול אודות המשתתף התרחשות, לבין נבדקים שניתן להם ידע חלקי אודות המשתתף בהתרחשות בהקשר של תאונת דרכים. השערת המחקר הייתה שהאפקט לא יישמר וכי קבוצת הנבדקים שתקבל היקף ידע גדול אודות המשתתף בהתרחשות לא תעשה הטיות בייחוס ותייחס את התנהגות המשתתף לסיבות חיצוניות. ההשערה נבדקה באמצעות מתן תאור תאונת דרכים בין מכונית פרטית למשאית הנבדקים חולקו לשתי קבוצות כאשר קבוצה אחת קבלה תוספת מידע אודות נהג המכונית הפרטית. הנבדקים התבקשו לענות לשאלות שנוגעות להתנהגות נהג המכונית הפרטית שניקודן נע בין ייחוס חיצוני לייחוס פנימי. ממצאי המחקר לא תאמו את השערת המחקר. שתי הקבוצות נטו לייחס את התנהגות הנהג לסיבות פנימיות. (ייחוס פנימי) עקב כך יש להניח שהיקף המידע שניתן במחקר זה לא השפיע על אופן הייחוס של הנבדקים. המידע לא גרם לנבדקים לייחס את נהיגתו של נהג המכונית הפרטית בתאונה כנובעת מגורמים חיצוניים.

קטע מהעבודה:

לאופן שבו האדם מוצא סיבות לתופעות-ייחוס הסיבתיות, ישנם מספר הסברים המוצגים בתיאוריות שונות. נציג כאן את אחת המרכזיות שבהן- תיאורית הפסיכולוגיה הנאיבית של היידר (1958). היידר תיאר את האדם כמדען נאיבי, המחפש את הסיבות להתרחשויות בסביבתו. היידר ניסח ארבע עקרונות עליהם מושתת היסק הסיבתיות בהקשרים בין אישיים: 1. סיבות קבועות לעומת סיבות חולפות וזמניות 2. כוונה רצונית להתנהגות לעומת התנהגות כפויה או מקרית 3. סיבות פנימיות לעומת סיבות חיצוניות. עיקרון זה גורס שיש 2 סוגים בסיסיים של סיבות : סיבות חיצוניות- מחוץ לאדם (זמניות וסביבתיות) וסיבות פנימיות- בתוך האדם (תכונות, הרגלים ועוד) 4. השתנות משותפת- קו וריאציה- לפי העיקרון האדם מיחס סיבה מסוימת לתוצאה אם התוצאה קיימת כשהסיבה קיימת ונעדרת כשהסיבה נעדרת.

תגים:

ייחוס סיבתיות · תאונות דרכים · ייחוס פנימי · ייחוס חיצוני · סיבות להתנהגות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפקט צופה-משתתף", סמינריון אודות "אפקט צופה-משתתף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.