היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפקט צופה-משתתף

עבודה מס' 063978

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הערכה עצמית חיובית/ שלילית - האם תשנה את התייחסותנו לזולת?!

4,451 מילים ,15 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

המחקר עוסק בשאלה האם הערכה עצמית גבוהה או ניטראלית משנה את אופי הייחוס בהקשר של סיטואציה ספציפית. במחקרינו בחרנו להתמקד בפן אחד של הטיית צופה משתתף ולבדוק אם משתתפים שהערכה העצמית שלהם הועלתה יבצעו ייחוסים תכונתיים להצלחות וייחוסים מצביים לכישלונות של אחרים לעומת משתתפים שהערכה העצמית שלהם נשארה כשהייתה אשר יבצעו ייחוסים מצביים להצלחות וייחוסים תכונתיים לכישלונות.
לצורך הבדיקה נבדקו 32 משתתפים, אשר חולקו ל-4 קבוצות: בשתי קבוצות קיבלו הנבדקים חיזוקים חיוביים, על מנת להעלות את הערכה העצמית, כשבקבוצה אחת הייחוס היה לגבי הצלחה של אחר ובקבוצה שנייה לגבי כישלון של אחר. ושתי הקבוצות האחרות לא קיבלו שום משוב.

קטע מהעבודה:

לא פעם אנו נתקלים בידיעה על תאונת דרכים קשה, ברוב המקרים נאמר ש"הנהג היה חסר אחריות" או "הוא בטח לא יודע לנהוג" "בוודאי ביצע עבירת תנועה", אך אם אותו אירוע בדיוק היה קורה לנו רוב הסיכויים שהיינו אומרים "הייתה ראות לקויה באותו לילה", "משהו קפץ לי לכביש" או "הכביש לא בסדר".

התופעה הפסיכולוגית שתוארה כאן, מוכרת כ'אפקט הצופה - משתתף' (Jones & Nisbett, 1971).
לפי תופעה זו אנשים נוטים לפרש את התנהגותם של אחרים באופן שונה מאשר הם נוטים לתאר את התנהגותם שלהם. כלומר אנשים נוטים לראות את עצמם (כשהם משתתפים בסיטואציה) כמונעים בעיקר על ידי נסיבות ואילו את האחרים (כשהם צופים באחרים הנמצאים בתוך סיטואציה) כמונעים בעיקר על ידי נטיות אישיותיות.

תגים:

התנסות ושונות · מחקר רגרסיה · תיאוריות ייחוס · קו וריאציה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפקט צופה-משתתף", סמינריון אודות "אפקט צופה-משתתף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.