היישום אינו מחובר לאינטרנט

קומפוזיציה וקו ביצירתו של מאטיס "הריקוד"

עבודה מס' 067455

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של היצירה ע"פ קריטריונים של קומפוזיציה וקו.

1,605 מילים ,2009

תקציר העבודה:

היצירה שבה בחרתי לעסוק בעבודתי היא "הריקוד" של מאטיס. ליצירה קיימות שתי גירסאות (גירסא אחת מ-1909, שנמצאת במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק), ואני אתייחס לגירסא השנייה (המאוחרת יותר).

כותרת: la dance "" /הריקוד.
שם האמן :אנרי מאטיס.
שנים: 1909-1910.
טכניקה: שמן על בד .
מידות: 260 × 391 ס"מ.
מיקום: ארמיטאז' ,סנט פטרבורג.

תוכן עניינים:
1.פרטי היצירה
2.קומפוזיציה
מאפייני הדמויות על פני מצע היצירה
תפיסת החלל ביצירה
קשר בין צורה לתוכן
3. קו
תפקידיו ומאפייניו של הקו ביצירה

קטע מהעבודה:

בציור מתוארות חמש דמויות גדולות הנעות במעגל באופן אקסטטי. כאשר ברקע היצירה יש תיאור מינימליסטי של טבע (שמיים וארץ),אך הדמויות דומיננטיות יותר בגודלן,במסיביות שלהן ,בתנועה הסוחפת שהן מייצרות ובאלמנטים נוספים שאציין בהמשך, והן בונות את הקומפוזיציה. הקומפוזיציה-מעגלית ,נוצרת מהמעגל של הדמויות . בנוסף לכך-קומפוזיציה דינמית -יוצרת תחושה של תנועה בגלל האלכסונים והקשתות שנוצרים מהדמויות. בצד שמאל נראה כאילו אחיזת הידיים של הדמויות נשמטות ע"י הדמויות. אינן מצליחות לאחוז זו בידה של זו ,בשל כך המעגל מתעוות ונראה כאילו עוד רגע הן יאבדו את שיווי המשקל . אחיזת הידיים הנשמטת יוצרת תחושת מתח ואנרגיה סוחפת כדי להביע את הייצריות שבריקוד

תגים:

מאטיס · דמויות · יצירה · אומנות · ריקוד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קומפוזיציה וקו ביצירתו של מאטיס "הריקוד"", סמינריון אודות "קומפוזיציה וקו ביצירתו של מאטיס "הריקוד"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.