היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעות אכילה (הצעה למחקר)

עבודה מס' 067439

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעת מחקר בנושא הקשר בין סגירות קוגניטיבית, פרפקציוניזם והסיכון להפרעות אכילה.

3,262 מילים ,9 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

המחקר בתחום הפרעות האכילה, כמו בתחומים רבים אחרים בעולם הפסיכופתולוגיה, חותר להגברת הידע אודות האטיולוגיה של הפרעות האכילה, מופעיה השונים, הגורמים הקשורים אליה, המאפיינים של הסובלים ממנה והפרוגנוזה עבורם.
המטרה העיקרית של הצעת מחקר זה הינה להציע מודל שיסביר את הקשר בין סגירות קוגניטיבית פרפקציוניזם והסיכון להפרעות אכילה. הטענה המרכזית שהעבודה תעלה מתבססת על העובדה שהעולם מזמן לנערות מתבגרות התמודדות עם חשיפה גופנית של "אידיאל יופי" בלתי מושג, וכי נערות השואפות לפרפקציוניזם יטו לנסות להגיע אל אותו אידיאל שהינו תוצר של דוגמניות בעלות מבנה גוף מסוים, זוויות צילום ופוטושופ. ואכן, מחקרים אשר בחנו מאפיינים פסיכו-התנהגותיים של נערות מתבגרות מצאו שבקרב מי שסובלות מה]רעות אכילה קיימת התעסקות מרובה יותר במשקל ובגזרת גופן, דימוי גוף נמוך יותר, הערכה עצמית נמוכה יותר, רמת פרפקציוניזם גבוהה יותר וגורמי סיכון לפיתוח הפרעות אכילה (Brannan & Petrie 2008, O'Connor et al 2008, et al 2008 Stangier).
לאור זאת שאלת המחקר הנשאלת הינה האם קיים קשר בין סגירות קוגניטיבית פרפקציוניזם והפרעות אכילה.

העבודה כולל סקירת ספרות בנושא והצעה קצרה למחקר כמותי מתאמי, המתבסס על סקר שיערך בקרב צעירות; כלי המחקר הינו השאלון, והמטרה של המחקר הינה מציאת מתאם (זיקה) בין משתנה סגירות קוג', פרפקציוניזם והפרעות אכילה. המחקר ינסה לצלם על ידי שאלונים את המצב הקיים, ללא ביצוע מניפולציות שישפיעו על הממצאים. (העבודה אינה כוללת שאלונים שהוכנו)

קטע מהעבודה:

הפרעות אכילה מוגדרת כ"מצבים בעלי היבטים גופניים, נפשיים, חברתיים תרבותיים משמעותיים ומורכבים, המתאפיינים בעיסוק יתר של הפרט בגופו, במבנהו ובמידותיו, בהרכב מזונו ובנקיטת התנהגויות אכילה ודרכים נוקשות ולקויות המזיקות לבריאותו, לצורך וויסות משקל גופו Brannan & Petrie) 2008 ). בספרות נוהגים להבחין בין שני סוגים מרכזיים של הפרעות אכילה, אנורקסיה נרבוזה ובולימיה נרבוזה. הראשונה מאופיינת על ידי סירוב לשמירה על משקל גוף נורמאלי מינימאלי, בעוד השנייה מאופיינת על ידי אפיזודות חוזרות של התקפי אכילה המלווים בהתנהגויות מפצות לא אדפטיביות כמו הקאה יזומה, שימוש יתר במשלשלים, משתנים או תרופות אחרות, צום או- התעמלות אינטנסיבית.

תגים:

הפרעות אכילה · אנורקסיה · בולימיה · פרפרציוניזם · אידיאל היופי · דוגמנות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעות אכילה (הצעה למחקר)", סמינריון אודות "הפרעות אכילה (הצעה למחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.