היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרויקט יזמות בחברת דלתא

עבודה מס' 067431

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מיזם של מעבר התהליך הייצורי ממחלקות לתוך תהליך מלא באולם אחד.

4,368 מילים ,11 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק באסטרטגיית היזמות של מנכ"ל חטיבת הגרביים בחברת דלתא בע"מ, מר איתן שטיאסני. על פי Mullins (2000), המנהל הוא האלמנט הדינאמי אשר מכניס חיים בכל ארגון, ללא ההובלה שלו המשאבים של הייצור יישארו משאבים ולעולם לא יהפכו לתפוקה.בכלכלה תחרותית האיכות והביצועים של המנהלים יקבעו את הצלחות הארגון וללא ספק גם את יכולת ההישרדות שלו.האיכות והביצועים של המנהלים בארגון הוא היתרון התחרותי היחיד שהארגון יכול לקבל בסביבה של כלכלה תחרותית.

המיזם הוא מעבר של התהליך הייצורי ממחלקות לתוך תהליך מלא באולם אחד. ז"א, התהליך הייצורי זרם עד עתה באמצעות חלוקת התהליכים למחלקות, אולם סריגה, מתפרה, מצבעה, עיצוב, אריזה ומשלוחים, כעת הפרויקט המתוכנן הינו מעבר לעבודה בתוך אולם אחד, שם יתבצעו כל התהליכים.
פיתוח הפרויקט נלקח מתוך מחלקת 200 מחט, שהיא מחלקה ייחודית בחטיבה, בה מיוצרים גרביים ייחודיות תחת טכנולוגיית 200 מחט סביב גרב אחת.

על פי גלוברזון (2002), "פרויקט הוא עבודה חד פעמית, בעלת מטרות ברורות ומועד מוגדר להתחלה ולסיום, כדי שעבודה תוכר כפרויקט, היא אמורה להיות מורכבת מבחינה טכנולוגית, נמשכת זמן ארוך יחסית ודורשת משאבים רבים יחסית".

ראייתו והבנתו של המנהל, את דרישות השוק, תוך התאמת הצרכים של החטיבה לקצב הגדילה של החברה מהווים מצפן המכוון את החלטות בעלי החברה וההנהלה הבכירה גם בעתיד. אופיו היזמי עודד רעיונות חדשים לייעול ושיפור תהליכי הייצור ולחסכון יומיומי בעלויות הגבוהות.
חשוב לציין שבכל הקשור לשינוי תהליכי ייצור בחברה לכל אורך השנים הייתה שמרנית ולא פתוחה לרעיונות.
מיזם זה לא יכול היה לצאת לדרך אלמלא עודדה החברה, באמצעות הקניית ערכים של תרבות יזמית פנים ארגונית. הנהלת החברה נוכחה לדעת כי התהליך המיזמי החדש הצליח כפיילוט, והוא אכן קיצר לוחות זמנים, שמר על איכות גבוהה מול טכנולוגיה מורכבת ובסופו של דבר הוריד בעלויות הייצור ועלויות אי האיכות.
תהליך זה הביא לתודעת עובדי המפעל לזהות את יכולות המנהיגות שבו תוך פיתוח המשאב האנושי, יצירת אווירת שיתוף פעולה כמחלקה אחת ונטילת סיכונים בכדי לשפר תהליכים.
כיום, נמצאת דלתא בשינויים אסטרטגיים משמעותיים בחברה, הטמעתה בשוק הגלובלי למטרת צמצום העלויות.
מהלך העבודה היה מרתק עבורי והביא אותי למסקנה כי פרויקט היזמות שביצע המנכ"ל התנהל בצורה מדויקת לפרטים הקטנים, עם שיתוף פעולה מלא בין כל הגורמים, ותוך נחישות בהצלחת המיזם דבר שגרם לכל העוסקים בדבר להיות מחויבים לביצוע משימותיהם.

תוכן העניינים:
1.0 מבוא
1.1 הצגת הארגון
1.2 אבני דרך מרכזיות בהתפתחות החברה
1.3 צורת ההתאגדות
1.4 מבנה ארגוני
2. מאפייני היזם
2.1 דמות היזם
2.2 שאלון מובנה
2.3 ראיון עם היזם
2.4 ניתוח המאפיינים
3. התרבות היזמית בארגון
3.1 יזמות כערך בארגון
3.2 התכוונות אסטרטגית
3.3 התנגדויות לשינויים בתוך הארגון
4. סיכום מסקנות והמלצות
4.1 תוצאות המיזם ותהליך השינוי
4.2 השלכות עתידיות
4.3 תהליכים אסטרטגיים צפויים
ביבליוגרפיה
נספחים:
נספח מספר 1 - תרשים זרימה- פעילות גרבי Fresh feet - מחלקת 200 מחט
נספח מספר 2 - שאלון מובנה
נספח מספר 3 - ראיון יזם

קטע מהעבודה:

יזם הוא אדם היוצר והמניע את תהליך היזמות הוא בעל גישה ערכית למצבים ולאירועים ובעל כישורים, מיומנויות ויכולות המכוונים אותו לחשוב על דברים חדשים ולגרום למימושם, לרווחתו ולרווחת סביבתו. (www.education.gov.il , 29.5.2006 )
דמות היזם מאופיינת אצל Wickhan (2001),באמצעות סדרת פעולות שאדם מבצע במטרה ליצור עושר חדש, הוא מסביר כי אין "טיפוס יזמי" אחד, אלא מספר תכונות שנמצאו אצל יזמים מצליחים - עובד קשה,בעל הנעה פנימית, קובע מטרות אישיות, עומד בפני קשיים, בטוח בעצמו ובפרויקט, פתוח לרעיונות חדשים, אסרטיבי, "רודף" מידע, נכון ללמוד תמיד, קשוב להזדמנויות, פתוח לשינויים, מחויב לאחרים ומרגיש בנוח עם הכוח הקיים אצלו.

תגים:

יזמות · אסטרטגיה · תפעול · שינוי · ניהול טקסטיל · תעשיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרויקט יזמות בחברת דלתא", סמינריון אודות "פרויקט יזמות בחברת דלתא" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.