היישום אינו מחובר לאינטרנט

פתח תקווה - ממושבה לעיר

עבודה מס' 067393

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחותה של העיר פתח תקווה החל מהיותה מושבה ולאחר מכן התפתחות השכונות והאוכלוסייה עד להפיכתה לעיר החמישית בגודלה בישראל.

6,533 מילים ,14 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

פתח תקווה, המכונה "אם המושבות", היא עיר במחוז המרכז, והשישית באוכלוסייתה בישראל.
פתח תקווה מיום היווסדה כיישוב חקלאי קטן, לפני 131 שנים, דרך היותה מושבה פורחת ומבוססת ועד התפתחותה כעיר - התבססה על יסודות העבודה, התורה ואהבת ארץ ישראל . ראשיתה, כהתיישבות חקלאית של אנשי היישוב הישן שביקשו להפוך "עמק עכור לפתח תקווה" פתח תקווה הייתה המושבה היהודית הראשונה שנוסדה בארץ ישראל, ולכן זכתה לכינוי "אם המושבות".
את סיפורה של פתח תקווה ואופן הקמתה ניתן למצוא בלא מעט ספרים שנכתבו עליה, ואולם עבודה זו מתרכזת בפיתוחה של העיר בשנים שבין 1948 ועד היום. עבודה זו בוחנת את העיר פתח תקווה על פני עבר הווה ועתיד. מגמת העבודה היא להראות את השינויים וההתפתחויות שעברו על העיר פתח תקווה מאז הוקמה לראשונה. חשיבותה של עבודה זו היא באופן שבו היא מאירה על פתח תקווה כיום על פיתוחיה השונים ועל אופן התקדמותה מאז ימי היותה אם המושבות. את ההתפתחות הנ"ל אבחן במספר מישורים: גודל האוכלוסייה, תעסוקה, חינוך רמת חיים, איכות הסביבה ועוד.
בפרקים הראשונים לעבודה אציג סקירה היסטורית על פתח תקווה, אופן הקמתה והתפתחותה לעיר. דגש מיוחד גם אתן למושבות הסמוכות שהוקמו לצד פתח תקווה שלימים סופחו אליה והפכו לחלק בלתי נפרד ממנה. בהמשך, אציג את מאפייניה של העיר כיום. לשם כל אלו אתבסס על ביבליוגרפיה כתובה. כמו כן, מצאתי לנכון להביא מקורות ביבליוגרפים דיגיטליים כדוגמת אתרי אינטרנט (אתר עיריית פתח תקווה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) וזאת כדי להציג מידע עדכני.

תוכן עניינים
מבוא
1. תהליך הקמתה של פתח תקווה
1.1 הויכוחים הפוליטיים בנוגע לאופייה של פתח תקווה

2. הקמת המושבות "הבנות" וסיפוחן לפתח תקווה
2.1 "עין גנים"
2.2 מחנה יהודה
2.3 "כפר גנים"
2.4 גת רימון
2.5 סיפוח המושבות לפתח תקווה

3. פתח תקווה - כיום
3.1 אוכלוסייה
3.2 שימושי בקרקע בפתח תקווה
3.3 תעשייה ותעסוקה
3.4 חינוך
3.5 איכות הסביבה
3.6 רמת איכות החיים ותרבות

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הקמתה של פתח תקווה התאפשרה הודות למייסדיה - חברי אגודת עבודת האדמה וגאולת הארץ, אשר נוסדה בשנת 1875. בין חבריה של אגודה זו נמנו ירושלמים אנשי היישוב הישן ועולים חדשים, מרביתם מהונגריה(2).
במרכז סיפור הקמתה של אם המושבות פתח תקווה עומדות מספר דמויות מרכזיות, ביניהן: הרב עקיבא יוסף שלזינגר, רבי יואל משה סולומון, דוד גוטמן ויהושע שטמפפר - אלו זרעו את הגרעין לצמיחתה של המושבה, להתפתחותה כעיר ולפריחתם של כל יישובי הסביבה(7). חזונם של אלו, היה להביא לגאולת הארץ, להקים מושבה שתפיח את רוח החיים מפני השממה וכל זאת באמצעות עבודת האדמה(8). בתחילה, הם התכוונו להקים התיישבות חקלאית באזור יריחו, במקום שנקרא "עמק עכור". והשם שבחרו - "פתח תקווה" - היה קשור לאותו עמק עכור שאותו בחרו, ואשר עליו נאמר: "ונתתי לה את כרמיה;... ואת עמק עכור לפתח תקווה" . ואולם, השלטון הטורקי לא אישר את רכישת הקרקע בעמק עכור, ואלו נאלצו לשנות מקום.

תגים:

פתח תקווה · אם המושבות · ממושבה לעיר · התיישבות ציונית · מלבאס

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פתח תקווה - ממושבה לעיר", סמינריון אודות "פתח תקווה - ממושבה לעיר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.