היישום אינו מחובר לאינטרנט

המורה כמנהיג

עבודה מס' 067388

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות בשאלה כיצד בא לידי ביטוי המורה כמנהיג הנעה ללימודים.

8,001 מילים ,15 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עידוד המוטיבציה ללימודים, או בלשון המקצועית: הנעה ללימודים, הינה אחד הכלים הדומיננטיים המשרתים את המורים בישראל של שנת 2008 על מנת להשיג רמות ידע, הבנה ומיומנויות גבוהות.
בעבודתי בחרתי לעסוק בשאלה: כיצד בא לידי ביטוי המורה כמנהיג הנעה ללימודים? הפרק הראשון, מהי מנהיגות, יעסוק במספר תיאוריות מרכזיות הקשורות לתופעת המנהיגות ובסוגי מנהיגות עיקריים: מנהיגות כריזמטית, מנהיגות מעצבת ומנהיגות מתגמלת; הפרק השני, בית הספר כארגון, יעסוק במאפייניו השונים של הארגון הפורמאלי ובמטרותיו, הן הגלויות והן הסמויות, של בית הספר; הפרק השלישי, מנהיגות המורה בהנעה ללימודים, יעסוק בגורמים המשפיעים על תהליך ההנעה ללימודים; הפרק הרביעי, המורה כמנהיג, יעסוק בצורות המנהיגות השונות: הדמוקרטית, הסמכותית והלא מתערבת ובמספר גישות המשותפות למורים.
לצערי, בשל מגבלות נסיבתיות, בחרתי להתמקד בצד החיובי של מנהיגות המורה בהנעה ללימודים מבלי להביא לידי ביטוי את הקשיים הלא מעטים שניצבים בפני המורים/המנהיגים, ביניהם: אי הגדרה ברורה של תפקידם בתחום ההנעה, העדר זמן ומשאבים למלא בהצלחה את תפקידם ולעיתים אף העדר תמיכה של הורי התלמידים ואנשי הסגל הבכיר בתחום כל כך משמעותי וחשוב מעין זה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - מהי מנהיגות?
פרק ב' - בית הספר כארגון
פרק ג' - מנהיגות המורה בהנעה ללימודים
פרק ד' - המורה כמנהיג הנעה ללימודים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החוקר סטוגדיל (Stogdil, 1948) ערך מספר מחקרים בנוגע לתכונות המאפיינות מנהיגים. על פי ממצאיו, ניתן למצוא רשימת תכונות זהה בכמה מחקרים שונים, אולם לא ניתן להסיק חד משמעית, כי כל אדם בעל בתכונות אלו יהפוך למנהיג. בסוף המחקר, מסקנתו הייתה, כי תיאוריות התכונות לא תרמו משמעותית לחקר תופעת המנהיגות ולא סיפקו אבחנה ברורה בין מנהיגים לבין מונהגים על סמך רשימה מוגדרת של תכונות.
חוקר נוסף, מאן (Mann, 1959), ערך אף הוא מחקרים שונים בנוגע לתכונות מנהיגים וגילה כי אנשים שמתפקדים כמנהיגים במצב אחד, עשויים להתגלות כמונהגים במצב אחר(4).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המורה כמנהיג", סמינריון אודות "המורה כמנהיג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.