היישום אינו מחובר לאינטרנט

תכנון ליח' עסקית - חברת בלדי

עבודה מס' 067350

מחיר: 665.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של ענף הבשר בישראל, תוך התמקדות על היחידה העסקית "בלדי".

6,980 מילים ,4 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

תוכנית זו מציגה ניתוח של ענף הבשר בישראל, תוך התמקדות על היחידה העסקית "בלדי".
בעבודתנו ביצענו ניתוח חיצוני של ענף הבשר, ניתוח פנימי של "בלדי", תוך הצגת המסקנות וההמלצות העולות מן האירוע.
בלדי הוקמה בשנת 1912 ע"י שלמה דהבני, סבם של המנהלים כיום, יורם וארז דהבני.
לחברה מפעל לייצור ועיבוד בשר, חנות מפעל בבת ים וכ- 15 סניפים ברחבי הארץ המופעלים כזכיינות בתוך רשתות שיווק כגון: קלאבמרקט, יד יצחק ורמי לוי.
היקף המכירות של החברה נאמד בכ- 407 מיליון ש"ח בשנה, כאשר החברה ממשיכה לצמוח, ולהתרחב לסניפים וחנויות נוספים.
"בלדי" הייתה בין הראשונים בארץ שהנהיגה את הקונספט של זכיינות ברשתות השיווק.
החברה השכילה להבין כי הלקוח של היום מחפש נוחות, שירות, איכות ומקצוענות, את כל אלה מקבל הלקוח אודות להכשרות המקצועיות שעוברים העובדים של החברה.
בעבודתנו גילינו כי ענף הבשר בישראל שונה מאירופה, שם השפעתה של הפרה המשוגעת בולטת במיוחד, בישראל לעומת זאת צריכת הבשר עולה. המגמות והתנודות בסביבה העסקית הן רבות, וכוללות שינוי בתרבות צריכת הבשר בארץ שנובעת מאורך החיים הדינמי והלחוץ של הצרכנים.
נוכחנו לגלות, כי האטרקטיביות של הענף היא גבוהה הודות לתרבות "הברביקיו" הישראלית - "על האש".
לאחר שניתחנו את הנתונים הכספיים של החברה, נמצא כי מצבה הפיננסי של החברה טוב הן מבחינת הרווחים והן מבחינת סך המכירות. החברה התחזקה לעומת השנה החולפת וזאת על סמך פרמטרים: היקף המכירות, וסך הרווח הנקי. כמו כן חשוב להוסיף שכשבחנו את מינופה של החברה נראה כי מצבה איתן וכי אין סיכוי לפשיטת רגל בשנים הקרובות.
יחד עם זאת, העלנו בעבודה את הבעיה של החברה והיא בעיית המיתוג בסניפים.
על אף היותה של החברה חלוצה בתחום, הרי שהצרכן הסופי לא תמיד נחשף לעובדה שמדובר בקצביה של חברת בלדי וכאן חולשתה.

לסיכום, הצגנו את מטרתה העיקרית של חברת בלדי שהיא להיות מובילה בענף הבשר, הן באיכות המוצר והן באיכות השירות תוך כדי התרחבות לרשתות נוספות.

תוכן עניינים:
פרק א' - תיאור היחידה העסקית
רקע והיסטוריה
תחום עסקי, חזון וייעוד
פרק ב' - ניתוח חיצוני
הגדרת הענף וניתוחו
מחזור חיי הענף
ניתוח סביבה חיצונית - מודל PEST-D
פילוח שוק היעד
מודל חמשת הכוחות של פורטר
אטרקטיביות השוק (מודל GE)
ניתוח המתחרים
שרשרת הערך המקובלת בענף
גורמי מפתח להצלחה (KSF)
מודל SWOT (חיצוני)
פרק ג' - ניתוח פנימי
מודל SWOT (פנימי)
ניתוח פונקציונאלי
שרשרת הערך של היחידה
יתרון תחרותי (SCA)
תמהיל השיווק (P4)
ליבת הארגון
ניתוח פיננסי
פרק ד' - זיהוי האסטרטגיה
האסטרטגיה הקיימת ומטרות החברה
הבעיה העסקית
החלופות הקיימות
מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה
נספחים

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.
מקורות העבודה הם: נתונים פנימיים מבעלי החברה, דוחות פיננסים של החברה, נתונים על הענף מחוברות של המועצה לבשר, ראיונות אישיים עם בעלי החברה וכמה עובדים ואתרי אינטרנט.

קטע מהעבודה:

היקף שוק מוצרי הבשר נאמד בלמעלה מ-5 מיליארד ש"ח בשנה. בלדי שולטת על 2% משוק הבשר הישראלי.
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ההוצאה החודשית על בשר ועופות למשק בית סטנדרטי לחודש מהווה 16% מסך ההוצאה החודשית על מזון.
השוק הישראלי מאופיין בצריכה גבוהה של בשר ועוף לנפש. מרבית החברות הישראליות בשוק הבשר בוחרות לייצר בשר כשר. חלקו הגדול אף מעדיף לייבא בשר בקר מחו"ל או לרכוש מיבואנים מקומיים, עקב עלותו הגבוהה בארץ.
עוף, לעומת זאת, נאסר לייבוא ולכן נרכש במשחטות מקומיות.

תגים:

תוכנית שיווק · מזון · זכיינות · קצביה · בשרים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכנון ליח' עסקית - חברת בלדי", סמינריון אודות "תכנון ליח' עסקית - חברת בלדי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.