היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות כלפי נשים במגזר הערבי

עבודה מס' 067342

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התופעה תוך התייחסות למעמד האישה במגזר זה.

7,974 מילים ,14 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

אלימות בעלים כלפי נשותיהם מתרחש בכל התרבויות , בכל השכבות החברתיות והכלכליות על ידי גברים ברמת השכלה שונות ,בני דתות שונות ובאזורים גיאוגרפיים שונים. בתדירויות, ברמות חומרה ובהתבטאויות שונות. קיים שוני בין חברות שונות בתפיסת האלימות ובהתייחסות לנשים המוכות ולגברים האלימים, שוני זה מוצא את ביטויו במידת הצדקתה של האלימות, מידת הסובלנות והסולחנות כלפי הגבר האלים. במידת האשמתה של האישה הקורבן באלימות כלפיה, במהות התגובה הרשמית של החברה על הבעיה ובצורתה. לנשים המוכות הערביות בישראל, דפוסי התמודדות מובחנים מאשר הנשים המוכות היהודיות. תופעת האלימות במשפחה היא אחת התופעות החברתיות שחצה את כל הגבולות הסוציואקונומים, הגזעיים, האתיים והג'נדראליים. היא קיימת בכל סוגי המשפחות ומערכות היחסים הבינאישיים, אין סטנדרטים ברורים להגדרת האלימות במשפחה אשר כולם מסכימים עליה.

עבודה זו תעסוק בתופעת האלימות במשפחה בכלל ובקיומה בקרב האוכלוסייה הערבית בפרט. זאת תוך מתן דגש לאופן בו נתפס הנושא ע"י האשה ומשפחתה, השפעותיהם של מנהגים מסורתיים ותפיסות פטריארכאליות. אציג את תפקידם העדין של המטפלים בנושא ואופן טיפולם. כמו כן, אדון בעמדתו של בית המשפט והחוק למניעת אלימות בארץ. לבסוף, אציג את מסקנותיה והמלצותיה של ועדת קרפ.

תוכן עניינים:
מבוא
אפיוני המשפחה הערבית בישראל
נתונים סטטיסטיים בישראל ובאוכלוסיה הערבית
דפוסי התמודדותן של הנשים הערביות המוכות
הגדרת האלימות אצל האישה הערבייה
הערכים התרבותיים והשלכתם על תהליך הטיפול
גורמים המקשים על תהליך הטיפול באוכלוסיה הערבית
החוק בארץ בנושא אלימות בשפחה
ועדת קרפ: דו"ח הועדה בנושא אלימות בשפחה
המלצות הועדה
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: הנתונים בנושא מובאים בעיקר משני מאמרים מתוך: ק. רבין (עורכת), להיות שונה בישראל : מוצא עדתי, מגדר וטיפול. תל אביב : הוצאת רמות.
- חאג' יחיא,מ' (1999). אלימות כלפי נשים בהקשר החברתי - תרבותי של החברה הערבית.
- אלקרינאוי,ע' (1999). טיפול נפשי רגיש תרבות בחברה הערבית.

קטע מהעבודה:

המשפחה נחשבת בחברה הערבית ליחידה בסיסית מרכזית במיוחד. המשפחה הערבית הינה עדיין יחידה בסיסית של ייצור ומרכז לפעילויות חברתיות כלכליות וארגוניות. היא פטריארכלית, פטרילינארית והיררכית, והיא מפתחת את הארגון המורחב שלה ושומרת עליו. הן ההורים והן ילדי המשפחה מחויבים באופן מוחלט לרווחתה ושלמותה של המשפחה. ולכן, הצלחתם או כישלונם של נישואי האישה משקפים גם את הצלחתה או כישלונה של משפחת המוצא שלה. משום כך, לבעיות האישה במישור הזוגי יש השלכות לא רק על עצמה, אלא גם על אימה, אביה, אחיה ואחיותיה. ציפיות מסורתיות הנדרשות מהאישה כוללות צייתנות, ויתור על שאיפות האישיות למען הבעל והילדים, שמירה על שמה הטוב של המשפחה, חיזוק הסולידאריות והנאמנות המשפחתיות וחיזוק הנאמנות לזוגיות בכל רמותיה (חאג' יחיא, 1999).

תגים:

אלימות נשים · מגזר ערבי · ערבים · ערביה · חברה ערבית · משפחה · נשים מוכות · מיעוטים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות כלפי נשים במגזר הערבי", סמינריון אודות "אלימות כלפי נשים במגזר הערבי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.