היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיווק משקאות חריפים - חברת "הכרם"

עבודה מס' 067339

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח השוק והחברה, והצגת חלופות אסטרטגיות.

3,667 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הצרכן הישראלי נוהג להוסיף משקאות חריפים לסל המוצרים שלו בעיקר בתקופת החגים. בשל כך, חברות משקאות רבות נכנסו לתחום זה. חברת קוקה קולה, החברה המובילה ביותר בעולם, השכילה להבין זאת ולכן אף היא נכנסה לתחום באמצעות חברת בת IBBLS.
בענף משקאות האלכוהול משחקות על המגרש ארבע יבואניות עיקריות, הגדולה מכולן חברת הכרם ואחריה חברת אקרמן, IBBLS וצרפת ישראל.
יחד עם זאת, רבים טוענים כי תם תור הזהב של יבואני המשקאות והתחום הפך רווחי פחות.
זאת בנוסף לתדמית השלילית של תחום האלכוהול בשל הפיכת צרכנים רבים לאלכוהוליסטים.

בעבודה זו התמקדנו בחברת הכרם שנמצאת במקום הראשון. החברה הוקמה בשנת 1921 והינה בבעלות משפחתית. המותגים המובילים שמייבאת החברה הנם: סמירנוף, J&B, ג'וני ווקר, בייליס איישקרים ועוד.

הבעיה המרכזית של חברת הכרם הינה מיתוג חלש וכתוצאה מכך חוסר בידול. לרשת שייכים מספר מותגים בתחום האלכוהול, אך הלקוח מכיר ת מותג החברה היצרנית ולא את חברת הכרם היבואנית. כתוצאה מכך חברת הכרם אינה נתפסת באופן שונה משאר יבואניות המשקאות.
הבעיות המשניות הן: אחת, בעיה שנוגעת לשוק כולו והיא נובעת בשל היקשרות עם בעלי מועדונים שאינם אנשי עסקים, ולא פעם קורה שהאנשים הללו אינם מקיימים הסכמים ואינם משלמים לחברה. כתוצאה מכך החברה ניזקת מבחינה כלכלית. בעיה שנייה היא של החברה עצמה, והיא שהחברה נשענת רק על 3-2 מותגים חזקים בלבד (ובראשם אבסולוט) וכל השאר הם מותגים קטנים. דבר זה יכול לגרום למפלה גדולה בחברה.

בעבודה זו הצענו שתי חלופות לבעיה זו: האחת, בחירת מותג בולט יותר ושילובו על גבי הבקבוק. חלופה שנייה, פרסום מסיבי לחברה המדגיש את פעולתה ואת המותגים המובילים שלה למשל בקרב פלח לקוחות צעיר כגון הסטודנטים. החלופות נבחנו לפי מודל פיישבין ולבסוף הוחלט כי החלופה השנייה היא המתאימה ביותר לחברה.
בחרנו בחלופה זו בשל מספר סיבות עיקריות. בראש ובראשונה קהל הלקוחות העיקרי של החברה במועדונים הנם גלאי 18-25. לקוחות אלו מרבים לשתות בעת הבילוי ובעיקר אוהבי מותגים. כמו כן קשה לשכנע קהל שבוי (בד"כ מבוגרים יותר) להעדיף את החברה שלך ואת המותגים שאתה מציע, היות והם רגילים לטעם מסוים.

תוכן עניינים:
תקציר מנהלים
ניתוח חיצוני:
מבוא
מגמות ותנודות בסביבה העסקית/שיווקית שבה פועלת הפירמה
זיהוי ואפיון הסביבות השונות - PEST D
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
מתחרים
כוח המיקוח של הלקוחות
כוח המיקוח של הספקים
מוצרים תחליפים
חסמי כניסה ויציאה
אטרקטיביות השוק
גורמי מפתח להצלחה (KSF)
שלב במחזור החיים
ניתוח פנימי:
רקע היסטורי
פרופיל, חזון, מטרות ויעדים של החברה
אסטרטגיה של הפירמה
SWOT
יתרון תחרותי ושלב במחזור החיים
תמהיל השיווק
בעיה מרכזית ובעיות המשנה העיקריות
הגדרת חלופות והערכתן
ניתוח כמותי של החלופות באמצעות מודל פישביין
המלצות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.
מקורות העבודה הינם אתרי אינטרנט וראיונות.

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות אנו עוברים "מהפכה שקטה". האלכוהול נעשה מקובל ונפוץ כפי שלא היה מעולם. סקר שנערך ע"י הרשות למלחמה בסמים גילה כי 43% מהמבוגרים שגילם 43-18, שהם כמיליון איש, נוהגים לשתות משקאות חריפים. כ-450 אלף איש דיווחו על צריכת שתייה חריפה בתדירות גבוהה של כמה פעמים בשבוע. תעשיית המשקאות האלכוהוליים מגלגלת כ-150 מיליארד דולר בשנה.

תגים:

בעיות · שיווק · אלכוהול · פרסום משקאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיווק משקאות חריפים - חברת "הכרם"", סמינריון אודות "שיווק משקאות חריפים - חברת "הכרם"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.