היישום אינו מחובר לאינטרנט

בית שערים

עבודה מס' 067312

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: נקודות הציון היסטוריות והרשמים ההיסטוריים שהשאירה אחריה הן במנהגים והן בארכיאולוגיה.

2,294 מילים ,7 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בית שערים ידועה בספרותינו העתיקה כעיר יהודית בסוף ימי בית שני ובמאות הראשונות לאחר חורבן הבית. המקרא ושאר המקורות הקודמים לימי המרד הגדול נגד הרומאים אינם מזכירים את שמה, וכל תעודה מאוחרת אינה מעידה על קיומה של העיר בתקופה שלאחר ימי השלטון הרומאי בארץ.
בית שערים נחשבת לעיר חשובה בתקופת המשנה והתלמוד בימי שלטון הרומאים.
נקראת אולי על שם השערים בחומותיה, סברה שניה אומרת שנקראת בית - שעורים על שם שדות השעורים שהשתרעו סביבה ואילו בספרות התלמודית נקראת בית שערים על שם ר' מנחם איש כפר-שערים אחד מתושביה. כמובן שמצויה גם גרסה יוונית ביסרה, כפי שנמצאה כתובה ביוונית על אחת מחורבותיה.
מיקומה הגלילי של העיר בית שערים והתפקוד שמילאה בתקופת המשנה והתלמוד במיוחד בימי רבי יהודה הנשיא, שבאותו זמן גם ישבה בעיר הסנהדרין, מאפשר לנו להבין דרך הכתובים וממצאים הארכיאולוגיים על אותה תקופה, על אנשיה, על הגליל כמרכז רוחני ועל נוהגי הקבורה של אותה תקופה בעם ישראל.
הרקע לאותה תקופה של המשנה והתלמוד היה קשה מאוד, חורבן כללי של יהודה התשתית הפוליטית והחברתית נפגעו קשות מחמת המרידות בשנת 66 ובשנת 132. בית הורדוס, האצולה הירושלמית וכמעט כל הכיתות והזרמים מסוף בית שני נעלמים מבימת ההיסטוריה, ובמקומם עולים מוסדות אחרים, כגון נשיאות האצולה הגלילית, החכמים ובתי מדרשות בגליל כאשר חלק מהמוסדות עובר בבית שערים כחלק משלבי ההתמקמות בגליל.
בעבודה אציג את כל נקודות הציון של העיר בית שערים בהיסטוריה של העם היהודי ואת הרשמים ההיסטוריים שהשאירה אחריה הן במנהגים והן בארכיאולוגיה.
בזמן איסוף החומר לעבודה זו התברר לי שאין בכתובים ספר או חומר כתוב אחר הפורס בצורה בהירה ומדויקת את כל תולדות בית שערים ובמקורות הנמצאים מעטים יחסית ורובם מתמקד בארכיאולוגיה.

ראשי פרקים:
מבוא
פרק א: בית שערים לאורך התקופה
1. נקודות ציון בהיסטוריה
2. נדודי הסנהדרין והמעבר בבית שערים
פרק ב: תקופת הזוהר של רבי יהודה הנשיא
1. חשיבות העיר כאתר קבורה
פרק ג: ארכיאולוגיה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בית שערים נזכרת בפעם הראשונה באוטוביוגרפיה של יוסף בין מתתיהו משם אנו למדים כי בסוף ימי בית שני היתה בית שערים עיר או כפר גדול בקצהו הדרומי של הגליל, על גבול מחוזה של עכו, ומרכז אחוזותיה של המלכה ברניקי בעמק יזרעאל. כנראה שבית שערים והכפרים היהודים בסביבתה היו חלק מהאריסות הגדולה של בית המלוכה היהודי בעמק יזרעאל ולפני כן כנראה היתה שייכת למלכי בית החשמונאים והוחרמה על-ידי הרומאים. (לפי הממצאים הארכיאולוגים בלבד). יוסף בן מתתיהו, שהיה מפקד המרד בגליל, מספר בכתובים על אוצרות התבואה שלקח מתוכה לצורכי המורדים אשר נמצאו באסמיה הגדולים של בית שערים. גם אחרי גמר המלחמה הוסיפה בית שערים להתקיים כעיר יהודית אך אנו חסרים במקורות על סוף המאה הראשונה ותחילת המאה השנייה אחר ספה"נ.

תגים:

קרית · טבעון · יוסף · מתתיהו · תקופת · המשנה · והתלמוד · השלטון · הרומי · סנדרין · ארכיאולוגיה · מרד · גאלוס · מרד · כוכבה · רבי · יהודה · הנשיא · אנטונינוס · הקיסר · הרומי · אתר · קבורה · ארך · ישראל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בית שערים", סמינריון אודות "בית שערים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.