היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סוגי סטיות מהחוק בנהיגה לבין התנהגויות בנהיגה

עבודה מס' 067302

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שבוצע באמצעות שאלונים שהועברו לכ-70 נבדקים.

6,529 מילים ,23 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הצורך לסווג נהגים כדי ללמוד על קבוצות סיכון שמהם יש להיזהר או להחמיר עליהם יותר, היו מאז ומעולם כלי חשוב בהתמודדות עם הקטל בדרכים (משרד התחבורה, 2004). עבודת מחקר זו עוסקת בקשר שבין מאפיינים התנהגותיים התורמים לנהיגה מסוכנת לעומת זהירה, כגון: אגרסיביות, ערנות וריכוז, מתח והנאה מנהיגה; ומאפיינים דמוגראפיים, כגיל ומין הנהג, סיווג דתי וותק בתחום הנהיגה ואיזור מגורים - כפרי/עירוני; לבין היבטים של סוגי סטיות מהחוק בנהיגה: הפרות מכוונות; ריחוף וטעויות.
לצורך המחקר נבדקו על ידי שאלוני התנהגות וסוגי הסטיות מהחוק כ-70 נבדקים. המחקר הוכיח כי קיים קשר בין חלק ממאפייני ההתנהגות בנהיגה לבין סוגי הסטיות השונות מהחוק, וכן, שישנם הבדלים בין קבוצות באוכלוסייה לאחרות במאפיינים שונים של הנהיגה. כמסקנה מתוצאות אלו ניתן לפעול במסגרת חקיקת חוקי התנועה ולמגר את ההתנהגויות התורמות לעלייה בסטיות מהחוק. כמו כן ניתן להמשיך ולחקור תופעות שלא זכו במחקר זה למובהקות מספקת.
האוכלוסייה שנחקרה במחקר זה: 68 ישראלים, 30 מתוכם גברים ו-28 מתוכם נשים.
בוצע שימוש בשאלון שמקורו באתר www.midgam.com

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
השערות המחקר
הגדרות המשתנים
השיטה
הנחקרים
כלי המחקר
ההליך
תוצאות
דיון ומסקנות
סיכום תוצאות
מסקנות
ביקורת
ביבליוגרפיה
השאלון
ניתוחים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

האם נכונה האמרה כי האדם נוהג כפי שהוא חי? טילמן והובס ) Tillman & Hobbs, 1949) ציינו במאמרם המפורסם, שאדם המפגין תכונות מסוימות בחברה, ינהג בכביש באופן דומה. האמרה נעוצה ברעיון שקיימות תכונות פסיכולוגיות קבועות שמיטיבות או מכבידות על מטלת הנהג (כמו רשלנות, אגרסיביות, או לחילופין - אחריות), המאפיינות את אישיות האדם ולפיכך יבואו לידי ביטוי בכל הקשר של חייו. שאלה זו הופכת לחשובה לעניינינו שכן, אנו מעוניינים לברר האם לנהג ישנם התנהגויות מסוימות המאפיינות אותו בנהיגה והאם התנהגויות אלו באות לידי ביטוי באופן בו הוא נוהג, ולסוג העבירות אותן הוא מבצע.

תגים:

סטיות מהחוק · התנהגויות · נהיגה · בטיחות בדרכים · תאונות דרכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סוגי סטיות מהחוק בנהיגה לבין התנהגויות בנהיגה", סמינריון אודות "הקשר בין סוגי סטיות מהחוק בנהיגה לבין התנהגויות בנהיגה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.