היישום אינו מחובר לאינטרנט

השתקפות מציאות פוסט-מלחמת לבנון השנייה בסדרה "הבורר"

עבודה מס' 067274

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסדרה "הבורר" ביחס למלחמת לבנון השניה.

2,426 מילים ,3 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מיד עם סיומה של מלחמת לבנון השנייה, ולמעשה כבר בשלביה האחרונים, החלו קולות אשר קראו להקמת ועדות חקירה וכן ללקיחת אחריות מצד האחראים למה שהוגדר ככישלון. סיומה של מלחמת לבנון היה התפכחות מתהליכים קונספטואליים ושיח פוסט-מודרני שהשתלט על מוסדות המדינה ובעיקר על הצבא, וכשלון הקונספציה הצבאית הזו, קונספציה של "הכרעות תודעתיות", ניצחון באמצעות "אפקטים תודעתיים" ו"צריבת תודעת האויב", כמו גם קונספציות מעשיות, הביאו לקריאה לריאקציה - חזרה אל "הסדר הישן", שהתבטא בשינוי מעשי טוטאלי בצבא הנמשך עד היום ממש כמו גם בחזרה לעולם טרמינולוגי ישן של "תמרון יבשתי", "כיבוש שטח" ו"הכרעה".

השגיאות המבצעיות הלא מעטות שהתרחשו היו תוצאה של אותה קונספציה מחשבתית שהשתלטה, כמעט ללא ביקורת, על הצבא והתבטאה בסופו של דבר בחוסר אימון מתאים למבצע, פקודות סותרות, נתינת משקל יתר לכוח האווירי על חשבון הכוח היבשתי, נתק בין המפקדים לחיילים בשל הטכנולוגיות החדשות ואי אספקת ציוד צבאי, מזון ושתייה ללוחמים שנכנסו ללבנון, שמענה להם ניתן ע"י כוחות אזרחיים (המגזר הפרטי) - ע"י כוחות השוק. תהליך זה זכה לביקורת משמעותית ביותר לאחר המלחמה באמצעי התקשורת ובחברה.

אותה ריאקציה של רצון לחזור ל"סדר הישן", משתלבת בתהליך כלכלי-חברתי רחב יותר של החלשות מסוימת של כוח השוק, לאחר עלייה רצינית בכוחו לאורך שנות ה-60' עד שנות ה-90'. בתקופה זו החשיבות החברתית של הפוליטיקה מתדלדלת, חשיבות הצבא מתדלדלת (והתוצאה מתבטאת למשל בתופעת השתמטויות מגיוס ולגיטימיות לה) ובמקביל חלה עלייה דרמטית בכוחו של המגזר הפרטי - תפיסה ניאו-ליברלית.

בסוף שנת 2006 ותחילת 2007 נוצרה הסדרה "הבורר", דרמת-פשע שנוצרה על ידי רשף לוי ושי כנות עבור "הוט", בכיכובם של משה איבגי ויהודה לוי. סדרה זו טומנת בחובה אלמנטים שונים המשקפים את הריאקציה אותה הצגנו קודם. באמצעות ניתוח טקסטואלי ננסה לבחון כיצד משתקף תהליך זה בסדרה, זאת בהסתמך על קריאה מרקסיסטית של הטקסט, הטוענת כי הטקסט הוא תוצאה של המציאות, הוא סימן של המציאות, המשקף את המציאות ומבטא אותה (ולא מבנה אותה כפי שטוענת הגישה הניאו-מרקסיסטית למשל).

קטע מהעבודה:

לאורך ההיסטוריה במיוחד במאות ה-20 וה-21 ניתן לסכם את המהלכים האלה כמתח בין שני עקרונות: עיקרון הלוחם (כוח המדינה) ועיקרון הסוחר (כוח השוק) ומבחינה פילוסופית-תרבותית ניתן לשייך זאת לשני זרמים המאפיינים את המאה ה-20': המודרניזם והפוסט מודרניזם. המודרניזם נותן ביטוי לתקופה המכוננת את מדינות הרווחה (במובן זה - הסוציאליסטיות), בעוד הפוסט מודרניזם הוא הביטוי התרבותי של מודל חברת השוק, שכן הוא הכלי האידיאלי בשביל השוק: הלכידות החברתית של החברה המסורתית שהתפוררה בחברה המודרנית, ממשיכה להתפורר ביתר שאת בחברה הפוסט מודרנית. המוסר החברתי הוא מוסר המופנם מערכי כלכלת השוק הקפיטליסטי-מודרני.

תגים:

מלחמת · לבנון · השניה · תיאוריות · קולנועיות · מבצע · קולנועי · מרקסיזם · נאומרקסיזם · הבורר · סדרת · טלוויזיה · טלביזיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השתקפות מציאות פוסט-מלחמת לבנון השנייה בסדרה "הבורר"", סמינריון אודות "השתקפות מציאות פוסט-מלחמת לבנון השנייה בסדרה "הבורר"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.