היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינדיבידואליזציה באלטנוילנד: לא רוצים להיות מגש הכסף

עבודה מס' 067272

מחיר: 214.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ערכים קולקטיביסטיים אצל חיילי מילואים.

6,947 מילים ,35 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במחקר זה העברתי שאלון למדגם מייצג שכלל את לוחמי גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים שאני נמנה על לוחמיו. אני וחבריי לגדוד משרתים לפחות פעם בשנה בהגנה על גבולות המדינה ונטלנו חלק פעיל מאוד בקרבות של מלחמת לבנון השנייה. מאחר שיש לי גישה חופשית לשדה המחקר, לא נתקלתי בקשיים להעביר את השאלונים. פריטי השאלונים הורכבו ממשפטים ומרעיונות שמועלים לעיתים קרובות בשירות המילואים, כך שלהכנת השאלון קדמו שנים של התנסויות בזירה הצבאית הקרבית, קרי, בשדה המחקר.
על מנת לבחון את השערת המחקר, בא השאלון לבדוק את מידת הקולקטיביזם של חיילי המילואים על מנת לענות על השאלה האם הם עושים מילואים מטעמים קולקטיביים? תוצאות השאלון הראו שבחיילי המילואים מוטמעים ערכים קולקטיביים רבים. השאלון בדק כמה ערכים קולקטיביים: עזרה לזולת, תרומה, הקרבה, סולידריות חברתית וויתורים אישיים. כל הפריטים בשאלון שבדקו את הערכים האלה הראו מובהקות סטטיסטית, כלומר שהערכים הקולקטיביים האלה מוטמעים בחיילי המילואים. השאלון בדק גם כמה מאפיינים אינדיבידואליים בהקשר של המילואים. בשאלון הועלו הטענות: "אני עושה מילואים כדי לקבל תמורה כספית", "אני עושה מילואים משום שזה בעבורי חופש מהעבודה ושגרת החיים" ו"שירות המילואים שאני עושה תורם לקידומי האישי באזרחות". מרביתם של המשתתפים במילוי השאלון כלל לא הסכימו לטענות אלה והמסקנה היא כי המניעים לשוב ולשרת במילואים מדי שנה הם מניעים קולקטיביים ולא אינדיבידואליים.
המחקר שלפנינו אם כן, חושף בפנינו גורם נוסף (מעבר החברה הישראלית מקולקטיביזם לאינדיבידואליזם) בשרשרת הגורמים המרחיבים את הפער החברתי בין המתגייסים לצבא לבין אלה שאינם מתגייסים לצבא ומעמיד את הפער בין המשרתים ללא משרתים כאי שוויון חברתי שיש לתת עליו את הדעת.

תוכן עניינים
תקציר

מבוא:
הקשר בין צבא לחברה
שינוי חברתי- מעבר מקולקטיביזם לאינדיבידואליזם
אי שוויון חברתי

מתודולוגיה ושיטת מחקר
תוצאות המחקר

מסקנות ודיון
רשימת מקורות
נספח: השאלון

קטע מהעבודה:

שיעור הלא משרתים בצה"ל עמד בשנת 1991 על 18.2% מהאוכלוסיה. ב-2007 עלה שיעור הלא משרתים ל- 27.7%. אצל המשרתות המצב חמור אף יותר. ב-1991 עמד שיעור הלא משרתות על 32.8%. ב-2007 נסק שיעור זה ל-43.7%. כך עולה מנתונים שהציג ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל בכנס שדרות לחברה בנובמבר 2007. סוגיית המחקר שלפנינו, המעבר מקולקטיביזם לאינדיבידואליזם המעודד השתמטות מגיוס לצבא ואי השוויון החברתי הכרוך בכך, קשורה לשלושה נושאים עיקריים בחברה הישראלית: הנושא הראשון הוא הקשר שבין צבא לחברה, הנושא השני הוא שינוי חברתי והנושא השלישי הוא אי שוויון. כמובן, שסוגיית המחקר קשורה עוד לנושאים נוספים במדעי החברה כמו: חיברות, תקשורת ההמונים, ריבוד חברתי ועוד. אולם, קצרה היריעה מלהרחיב בכל הנושאים האלה. אנו נתמקד בנושאים הרלוונטיים ביותר לסוגיית המחקר שלנו.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינדיבידואליזציה באלטנוילנד: לא רוצים להיות מגש הכסף", סמינריון אודות "אינדיבידואליזציה באלטנוילנד: לא רוצים להיות מגש הכסף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.