היישום אינו מחובר לאינטרנט

טורקיה והאיחוד האירופי

עבודה מס' 068486

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מדוע רוצה טורקיה להיכנס לאיחוד האירופי ומה היא מוכנה לעשות למען כך, ומה רוצים האירופים מטורקיה (או למה היא לא נכנסת)?

1,847 מילים ,12 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בשבוע שבין ה-9 וה-15 במאי 2004 שמחה טורקיה לארח חבורות זמר רבות ממדינות אירופה וממדינות נוספות בתחרות שירה הקרויה בפינו - "האירוויזיון". טורקיה, שזכתה בתחרות שנה קודם לכן, אירחה וערכה את התחרות בשנה הנוכחית בעיר איסטנבול. אך השמחה שבלהיות חלק מן החבורה האירופית, הייתה מלווה במרירות. שבועיים קודם לכן, ב-1 במאי 2004, צפתה טורקיה בתהלוכת המדינות הזוכות להיכנס למועדון החברים היוקרתי, האיחוד האירופי, בעוד היא, טורקיה, נשרכת ונשארת שוב מאחור, מחוץ למועדון, כמו ילד שלבושו לא הספיק לו כדי לעבור את הסלקטור במועדון הריקודים.

מוסטפה כמאל אתאטורק, שעמד בראש הטורקים הצעירים, כבש את השלטון וייסד בשנת 1923 את הרפובליקה הטורקית. הוא הנהיג רפורמות שכוונתן הייתה להצעיד את טורקיה ממצב של אימפריה מוסלמית מתנוונת לכיוון מדינה דמוקרטית חילונית המשתלבת בתרבות המערב. מאז ועד היום מנסה טורקיה להשתלב במערב, תהליך קשה, שאומר לא פעם ויתור על מאפיינים בתרבותה המסורתית ואימוץ מאפיינים מערביים. המערב, מאידך, לא מקל על טורקיה, הנתפסת, לא פעם, כגורם זר ומנוכר. ניסיונותיה של טורקיה להיכנס לאיחוד האירופי מהווים דוגמא טובה לכך.

תוכן עניינים:
מדוע רוצה טורקיה להיכנס לאיחוד האירופי ומה היא מוכנה לעשות למען כך?
מה רוצים האירופים מטורקיה (או למה היא לא נכנסת) ?
האומנם חפצה טורקיה בכניסה למועדון ?
סיכום
מראי מקום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההתמערבות והמודרניזציה היטיבו עם טורקיה. כלכלתה של טורקיה השתפרה עם התקרבותה אל המערב ואל אירופה. ב-1952 התקבלה כחברה בנאט"ו וכך זכתה באישור על היותה חברה בעולם החופשי וגם במיליארדים של דולרים לסיוע כלכלי וצבאי. טורקיה הצטיירה, שוב, כמעוז הבלימה המזרחי של המערב, הפעם כנגד האויב הקומוניסטי. זיקתם של הטורקים למערב גרמו להוקעתם על-ידי מדינות איסלאמיות אחרות(2). החל משנות ה-80 היווה הרצון לחברות באיחוד האירופי יעד עיקרי ומרכזי במדיניות החוץ הטורקית. בקשה רשמית לחברות באיחוד הוגשה על-ידי טורקיה ב-1987 (3).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טורקיה והאיחוד האירופי", סמינריון אודות "טורקיה והאיחוד האירופי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.