היישום אינו מחובר לאינטרנט

חיקוי והתבוללות בסרט "זליג"

עבודה מס' 067267

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מבע קולנועי של הסרט זליג, בעיקר מהיבטי נרטיב מיזנסצינה ופסקול.

1,762 מילים ,1 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הסרט "זליג" (Zelig, 1983) בבימוי וודי אלן (Woody Allen) שייך לז'אנר הסרטים התיעודיים-ביוגרפיים, זאת למרות שמבוסס על דמות פיקטיבית. לכן, דווקא מכיוון שהדמות אינה אמיתית, משתמש הסרט באופן מופגן ועקבי יותר (מסרטים דוקומנטריים) בתבניות התמאטיות, הנראטיביות והסגנוניות השולטות ומאפיינות את הז'אנר.
נדון בשני סיקוונסים מרכזיים ומנוגדים במשמעותם, אשר נסביר באמצעותם את משמעותו התמטית של הסרט כולו. הסיקוונס הראשון הוא סיקוונס הפתיחה, בו מוצגת "תופעת זליג" כאיש-זיקית. הסיקוונס השני הוא הסיקוונס בו זליג מסיים את הטיפול אצל ד"ר פלטשר ובו מסופר גם על הביקור אצל אחותה של ד"ר פלטשר (37:22 דק' מהפתיחה). בשני סיקוונסים אלו ניתן למצוא את הקונפליקט המרכזי בו למעשה עוסק הסרט - מהו קונפורמיזם.

קטע מהעבודה:

הגישות ה"טבעיות" לניתוח והסבר של סרט מוקומנטרי כזה הן גישות סוציולוגיות או היסטוריות מחד ופסיכולוגיות מאידך, ולחילופין כיצד משתקפת החברה או הסביבה בה מתרחש הסרט (דווקא מכיוון שהסרט מוקומנטרי ולא דוקומנטרי) בשם הגישות הסוציולוגיות-היסטוריות, ותפקודו ומעמדו של הסובייקט בשם הגישות הפסיכולוגיות. אכן לגישות אלו מקום נרחב ומשמעותי (ובסרט מרואיינים אישים בולטים מכל התחומים האלו - מסול בלו ואירווינג האו ועד ברונו בטלהיים), אך כאן נתמקד באספקט מסוים שניתן להבין באמצעותו את הסרט - שאלת ההתבוללות היהודית.

תגים:

מבע קולנועי · נרטיב · מיזנסצינה · קולנוע יהודי · התבוללות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חיקוי והתבוללות בסרט "זליג"", סמינריון אודות "חיקוי והתבוללות בסרט "זליג"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.