היישום אינו מחובר לאינטרנט

המהגרים הטורקים בגרמניה בקונטקסט של יחסי טורקיה והאיחוד האירופי.

עבודה מס' 067253

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד בא לידי ביטוי הקשר בין מערכת היחסים הטורקית-אירופית לבין המהגרים הטורקים - גרמניה כמקרה בוחן.

7,143 מילים ,13 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

האימפריה העוסמאנית, אשר חלשה על רוב רובו של המזרח-התיכון, חלקים נרחבים מאסיה, אפריקה וכן חלקים קטנים מאירופה, התפוררה לפני כמעט מאה שנה בסוף מלחמת העולם הראשונה. אימפריה בעלת היסטוריה ארוכת שנים ועבר מפואר התחלקה למדינות לאום מודרניות רבות, כאשר בבסיסה, שהיה באיסטנבול, הוקמה טורקיה המודרנית בשנת 1923. למרות השאיפה של מייסדיה, בראשם אתא-טורק, לכונן מדינה חילונית, דמוקרטית ובעלת זיקה חזקה ל"מערב", שרויה טורקיה במאבק פנימי על קביעת סדר יומה והגדרת הזהות הלאומית שלה. מיקומה הגיאוגרפי, בין מזרח למערב, משפיע גם על מיקומה בסדר העולמי, מבחינות: כלכליות, פוליטיות, תרבותיות ועוד, זאת לאורך המאה העשרים.
טורקיה מאז המחצית הראשונה של מאה זו מנסה להצטרף לקהילה האירופית. מערכת היחסים בין השתיים נמתחת לאורך ארבעים שנה ואינה מניבה הצלחה גדולה בעיקר מצידה של טורקיה. חשוב לציין שגם הקהילה האירופית עוברת תהליך של התגבשות והגדרה של זהות ועדיין לא ניתן לראות את סוף התהליך. לכן בעבודה זו ראיתי לנכון לבחון את מה שנמצא בין היחסים הללו, את האנשים שמוצאם מטורקיה וחייהם באירופה, כלומר המהגרים הטורקים בקונטקסט של טורקיה והאיחוד האירופי. טעות היא לחשוב שכל יוצאי טורקיה נכנסים תחת אותה קטגוריה, קבוצה הטרוגנית זו מכילה מיליוני טורקים, ממהגרים דור ראשון ועד לדור שלישי שכבר נולדו במדינה המארחת. לכן מפאת קוצר היריעה בחרתי להתמקד בקבוצת הטורקים הגרמנים שתהווה מקרה בוחן ייחודי משתי סיבות. ראשית זוהי הקבוצה הגדולה והמרכזית של הטורקים באירופה וכן גרמניה, מקום מושבם, מהווה ציר מרכזי באיחוד האירופי. שנית, מצאתי לנכון לחקור קבוצה זו תוך כדי התייחסות לסרט "עם הראש בקיר" של הבמאי פאטי אקין, אשר לטעמי הוא מקור חשוב הנותן פרספקטיבה ייחודית על סוגיית הטורקים בגרמניה בפרט וכן על מערכת היחסים הטורקית-אירופית בכללותה.
בפרק הראשון, אתן רקע למערכת היחסים הטורקית-אירופית משנת 1963 ועד לימינו אנו, ותוך כדי אנסה להעלות את נקודות המחלוקת העיקריות שמנעו את הצטרפותה המלאה של טורקיה לאיחוד האירופי. בפרק השני, אבחן את ההגירה והאינטגרציה הטורקית באירופה, בעוד שגרמניה משמשת לי מקרה בוחן. ובפרק השלישי, פרק הדיון, אנסה לעשות חיבור בין הסוגיות שיעלו בשני הפרקים הראשונים, כשאני נעזר בניתוח הסרט "עם הראש בקיר".

ראשי פרקים:
מבוא
פרק א - טורקיה והאיחוד האירופי
פרק ב - הגירה ואינטגרציה טורקית באיחוד האירופי, גרמניה כמקרה בוחן
פרק ג - עם הראש בקיר
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מערכת היחסים בין טורקיה לאיחוד האירופי החלה באופן רשמי בשנת 1963, כאשר נחתם הסכם התאגדות הידוע בשמו גם כ"הסכם אנקרה". ראשית, יש לציין שזו אינה תחילתה של ידידות מופלאה, אלא התחלה של מערכת יחסים מורכבת ורצופה בעליות ומורדות. שנית, אין זהו שיתוף הפעולה הראשון בין טורקיה לאירופה, הנטייה הטורקית לכיוון ה"מערב" מתחילה הרבה לפני, עוד עם הקמתה של הרפובליקה הטורקית בשנת 1923 וכלה בהצטרפותה לברית הצפון אטלנטית (נאט"ו) בשנת 1952. שלישית, חשוב להדגיש שעיקרי הסכם ההתאגדות הושתתו על בסיס כלכלי, כלומר הסכמי מכסים ושיתוף פעולה כלכלי בין השניים, אך למרות זאת ראו בכך, בכירים טורקים, חשיבות פוליטית המחברת את טורקיה למערב החופשי. כמו כן נקבעה תכנית בת שלושה שלבים: מכין, מעבר ושלב סופי שבו טורקיה תהפוך לחברה מלאה באיחוד האירופי על כל המשתמע מכך, במיוחד בנושא של הסרת ההגבלות על חופש התנועה של כוח עבודה בין טורקיה לאירופה.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המהגרים הטורקים בגרמניה בקונטקסט של יחסי טורקיה והאיחוד האירופי.", סמינריון אודות "המהגרים הטורקים בגרמניה בקונטקסט של יחסי טורקיה והאיחוד האירופי." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.