היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיזמים משותפים בין ארה"ב ורוסיה ( לשעבר בריה"מ)

עבודה מס' 067221

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיע שינוי המשטר על התפתחות של המיזמים הרב לאומים החדשים על רקע שינויים במאפייני תרבות (על פי הופשטדה).

3,440 מילים ,17 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

פעילות ארגונית החוצה את גבולות הלאום אינה תופעה חדשה בעולם העסקי. חברות שונות היו מעורבות ברמות שונות של פעילות כזאת, כולל הקמת שלוחות בבעלות מלאה מחוץ לגבולות ארצן עוד לפני תחילת המאה העשרים ומסחר בין-לאומי עשיר התנהל עוד במאות הקודמות למאות ה-19 וה-20. מאז תום מלחמת העולם השנייה אלפי חברות, במדינות שונות בכול רחבי העולם,חלו להתפתח לישויות בין-לאומיות, בעלות דפוסי פיקוח, מנגנוני תיאום ותקשורת החוצים את גבולותיהן הלאומיים. שינוי זה בא בעקבות שינויים פוליטיים, מסחריים וכלכליים שהתרחשו בעולם אחרי מלחמת העולם השנייה.
מעורבותן הבין-לאומית של חברות כוללת מגוון רחב של פעילויות, החל מהדפוסים הפשוטים ביותר, כגון יבוא או יצוא של סחורות או שירותים, וכלה בדפוסי הפעילות המורכבים ביותר, כמו הקמת שלוחות בבעלות חלקית או מלאה, הקמת מיזמים משותפים, מיזוגים, או רכישות בין לאומיות.
אך לא כל המדינות השתתפו בפעילות בין לאומית באופן דומה וכשלים רבים עמדו בפני מיזמים רב לאומים משותפים.
חסמים אידיאולוגים, פוליטיים וצבאים
בעקבות החלוקה פוליטית של העולם בתום מלחמת העולם השנייה ותחילתה של המלחמה הקרה, התחיל עימות בין שני הגושים הגדולים בעולם. מצד אחד עומד הגוש המערבי ומנגד הגוש המזרחי (הקומוניסטי). הגוש המערבי כולל את ארצות הברית ומדינות המערב שתמכו בה. הגוש המזרחי כולל את ברית המועצות, מדינות מזרח אירופה ומדינות אחרות בעולם שהזדהו או שנשלטו על ידי ברית המועצות. העימות בין הגושים לווה בחשדנות הדדית, פעולות ריגול, תחרות על כוח ועוצמה ואיומים צבאיים. המאבק בין שני הגושים היה מאבק אידיאולוגי, פוליטי וצבאי. (ויקיפדיה - אנציקלופדיה אונ-ליין).
מאפייני תרבות
בנוסף לעניינים פוליטיים- אידיאולוגיים היו גם הבדלי תרבות מהותיים שמשמשים כאחד מהגורמים המרכזיים להצלחה או כשלון של המיזמים.
מיזם משותף בינלאומי הוא למעשה שיתוף פעולה בינלאומי המרמז כי על החברה הרב לאומית לשתף פעולה עם שותף עם רקע תרבותי השונה לשותפו המגיע מארץ זרה ולכן על אף יתרונות המיזם המשותף הבינלאומי, ההבדלים ברקעים תרבותיים עלולים להיות קשים עד כדי ביטולו של המיזם ומכאן שמיזם משותף צפוי להיכשל Berkema H.G & Vermeulen F. 1997) ).

לאחר פירוקה של ברית המועצות - חילוף המשטר גרם לא רק לשינויים במפה העולמית אלה גם לשינוי בתוך ברה"מ עצמה.
עבודה בוחנת את מצבם של המיזמים משותפים בין רוסיה (בריה"מ דאז) וארה"ב לפני ואחרי פירוק בריה"מ על רקע מאפיינים תרבותיים במהלך שתי תקופות.

במסגרת עבודה זו אסקור מאמרים ומחקרים שנערכו בנושא ואבחן את השפעתו של האופי המשטר על סיכוי ההצלחה של המיזם משותף בין רוסיים לאמריקנים לפני ואחרי פירוקה של בריה"מ על רקע שינויים במאפייני תרבות ברוסיה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. חשיבותם של מאפייני התרבות במיזם המשותף
2.1 הגדרתו של מיזם המשותף
2.2 מאפייני תרבות כגורם הדומיננטי להצלחתו של המיזם המשותף
3. מיזמים משותפים בין ברה"מ וארה"ב בזמן מלחמה ה"קרה"
4. מיזמים משותפים בין רוסיה וארה"ב לאחר פירוק של בריה"מ
5. דיון
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בין הגורמים הדומיננטיים של המיזם המשותף, מאפייני תרבות תופסים חלק מרכזי: תרבות ארץ המוצא של הארגונים ההורים היא אחד המשתנים הבולטים ביותר שבהם דנה הספרות בכל האומר בבחירת השותף למיזם. מרבית החוקרים מסכימים כי הבדלים גדולים מדי בין תרבויות ארצות המוצא של הארגונים ההורים הם אחד הגורמים המרכזיים לכישלונותיהם של מיזמים אלו. Peterson&Shimada 1992, Cattaneo 1991) ).
כאשר קיימת סגירות תרבותית, כלומר חוסר של התרבות המארחת או המתארחת לקבל שוני תרבותי, ולסגל התנהגות ארגונית תרבותית חדשה, המיזם עשוי להיכשל. סגירות תרבותית באה לידי ביטוי גם בניכור של הארגון עצמו וחבריו, אך גם של המערכת הממשלתית והפיננסית, כלפי "זרים". כמו כן, כאשר קיימים הבדלים תרבותיים, כלומר הבדלים בתרבויות ניהול וארגון המקשים על שיתוף פעולה בן שתי החברות שהתמזגו המוביל לחוסר אמון המשפיע על תהליכי העברת ידע, סיכויי הישרדות המיזם נמוכים. (2002 ,Karakaya).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיזמים משותפים בין ארה"ב ורוסיה ( לשעבר בריה"מ)", סמינריון אודות "מיזמים משותפים בין ארה"ב ורוסיה ( לשעבר בריה"מ)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.