היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שביעות רצון העובדים לבין תחלופת עובדים

עבודה מס' 067198

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר אשר עוסק בבדיקת קשר בין שביעות רצון האחים והאחיות במחלקה פנימית בבית חולים לבין תחלופת העובדים.

4,862 מילים ,24 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

תחלופת עובדים היא תהליך המתרחש בין מועסקים ובין הארגונים המעסיקים.
תחלופת עובדים היא בעיה שמנהלים רבים מתמודדים עמה לעיתים קרובות.
ישנם גורמים שונים לתחלופת עובדים ממקום עבודתם, סיבות אישיות וסיבות שנגרמות עקב סיטואציות בהן העובד נמצא בעבודתו. וייסברג (1995) במאמרו על נטייה להתפטר מארגונים טוען שישנן 3 קבוצות עקרוניות של משתנים המשפיעים על הנטייה להתפטר:
א. משתנים שמקורם בפרט.
ב. משתנים שמקורם בארגון.
ג. משתנים שמקורם בסביבה הארגונית.

הבעיה בתחלופת עובדים בארגון כרוכה במרכיבי עלות גבוהים הכוללים: עלות הדרכה, הוצאות שכר, הורדת איכות ותפוקה, תקשורת לקויה, מורל עבודה ירוד שעלול לפגוע בתפוקת העבודה וכן בזבוז זמן בגיוס עובדים חדשים והכשרתם עד כדי הבאתם לרמת עבודה סבירה (WILIAMS, 1995).
תופעה זו גורמת שיבושים במהלכי העבודה, חוסר איזון וכסף, דבר הפוגע גם בתפוקה ובמתן שירות.

מטרת המחקר הנוכחי לבדוק האם קיים קשר בין שביעות רצון האחים והאחיות במחלקה פנימית בבית חולים לבין תחלופת העובדים. במידה ויוכח כי אכן קיים קשר, תוכל ההנהלה לאתר את הסיבות לאי שביעות רצון העובדים על מנת להקטינה ובכך לבלום במידת האפשר את תחלופת העובדים במחלקה.
השערות המחקר
1. יש קשר שלילי בין מידת שביעות הרצון של העובדים לניידות.
2. יש קשר שלילי בין גיל העובד לבין נטייה לניידות.
3. יש קשר חיובי בין השכלת העובד לניידות.

כלי המחקר
שאלון למילוי עצמי חולק ל-23 אחיות שעובדות כרגע במחלקה וראיון טלפוני עם 25 אחיות שעזבו מחלקות פנימיות בחמש שנים אחרונות.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירה ספרותית
גורמים המשפיעים על תחלופת עובדים בקרב אחים ואחיות
שביעות רצון והשפעתה על תחלופת עובדים
שיטות המחקר
הממצאים
סיכום, מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מאיר לירז (2003) מגדיר תחלופת עובדים "כמספר הכולל של עזיבות עובדים בארגון, בפרק זמן נתון". פרישה מהעבודה תיתכן מרצון (התפטרות או פרישה) ושלא מרצון (פיטורין).
תחלופת עובדים היא תולדת מצב פסיכולוגי אשר מאפיין את יחסי העובד עם הארגון ויש לו השלכות על ההחלטה להמשיך להיות חבר הארגון (Meyer & Allen, 1997). לדעת לירז תחלופת עובדים גבוהה מזיקה לארגון, אבל יש גם יתרונות בקליטת עובדים חדשים. עובדים חדשים מביאים לארגון ידע חדש, מיומנות, נסיון כישורים ואולי גם מוטיבציה טריה. תחלופת עובדים גם מאפשרת התחדשות בארגון. כאשר אין שינויים, או חלים שינויים מעטים בלבד, בכוח האדם בארגון, הוא עלול לקפוא על שמריו. מהבחינה הכלכלית תחלופת עובדים וקליטת עובדים בשכר נמוך יחסית לאלה שעזבו היא רווח לארגון. סיום עבודה של עובדים שחוקים וחלשי הנעה, כאלה שקשה להסתדר איתם תורמת ל 'ניקוי' הארגון.

תגים:

תחלופת עובדים · בריאות · בית חולים · בתי חולים · רפואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שביעות רצון העובדים לבין תחלופת עובדים", סמינריון אודות "הקשר בין שביעות רצון העובדים לבין תחלופת עובדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.