היישום אינו מחובר לאינטרנט

מניפולציות בפרסום - ההיבט המוסרי

עבודה מס' 067120

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם פרסום, במגוון תצורותיו, המשתמש באמצעים מניפולטיבים כדי להסב את תשומת ליבנו ולשכנענו לרכוש את המוצר מהווה התנהגות מוסרית הולמת מצד החברה המפרסמת.

3,256 מילים ,8 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הפרסום הוא אומנות המניפולציה, לפעמים הפרסום "יפה" ומוכר לנו חלומות אך לפעמים הפרסום מזיק ומסוכן. (Debicka, 2000).
בפרסומות רבות אנו עדים לשימוש במניפולציות שונות ע"י המפרסם כדי לגרום לצרכן הפוטנציאלי להאמין במוצר המפורסם.
הפרסומאים מפעילים מניפולציות פרסומיות כלפי הצרכנים בדרכים שונות כגון: פרסומות דמות היוצרות דימוי מושלם וטכנולוגיית עיבוד מחשב ליצירת מציאות וירטואלית והסרת פגמים אנושיים.
המפרסמים מודעים לכוח הפרסום ולכן מושקע מאמץ רב בפרסום, הם מעוררים רגשות ומתעסקים עם מחשבותינו ולעיתים חורגים מהאיזון בין יעילות למוסר ואתיקה.
במחקר שנערך בפולין נמצא שרוב הציבור מקבל את העובדה שפרסומות הן מניפולטיביות וכ- 23% מהציבור חושב שזה אינו מוסרי. (Debicka, 2000).

שאלת המחקר: האם הפעלת מניפולציה בפרסום מהווה התנהגות מוסרית הולמת?

הגדרת משתנים:
משתנה תלוי: הפעלת מניפולציה בפרסום.
משתנה בלתי תלוי: התנהגות מוסרית.


בעבודתי אבחן האם פרסום, במגוון תצורותיו, המשתמש באמצעים מניפולטיבים כדי להסב את תשומת ליבנו ולשכנענו לרכוש את המוצר מהווה התנהגות מוסרית הולמת מצד החברה המפרסמת.
מצד אחד הבסיס למניפולציה הוא מידע שגוי, בלתי מספק או רב משמעי והתוצאה היא הגבלת האפשרות לפעולה חופשית של הצרכן ולכן ניתן להסיק שהתנהגות החברה המפרסמת אינה מוסרית, אולם מצד שני כללי המשחק ברורים וידועים לצרכן, הוא משתתף במשחק, אינו תמים ומכך בחירתו חופשית, ולכן אין פגם מוסרי בהתנהגות החברה המפרסמת.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מניפולציה פרסום
3. התנהגות מוסרית
4. מניפולציה בפרסום והתנהגות מוסרית הולמת
4.1 חוקיות הפרסום המניפולטיבי
4.2 הטעיה, הולכת שולל ופגיעה בחופש (אוטונומית) הבחירה
4.3 השתתפות הצרכן במשחק הפרסום
4.4 פגיעה בתרבות ובערכים
4.5 פגיעה במתחרים
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מניפולציה - נקיטת תכסיס ערמה או תחבולה להשגת יתרון כלשהו (אבן שושן, 2004).
הגדרה רחבה יותר של מניפולציה עפ"י Beauchamp (1993) הנה קטגוריה רחבה הכוללת כל ניסיון מוצלח להשיג הענות רצויה של אדם אחר ע"י צמצום, שלא בכפייה, של האפשרויות העומדות בפניו, או על ידי שינוי, שלא באמצעות שכנוע, של תפיסתו של אדם אחר לגבי האפשרויות העומדות בפניו.
Beauchamp (1993) טוען במאמרו שהפרסום גורם למניפולציה, המניפולציה נמצאת ע"ג הרצף בין שכנוע לכפיה. כפיה הנו מצב בו צד אחד משתמש בכוח או באיום בסנקציה שלילית כדי לכפות תגובה על הצד השני, כפיה לא נותנת אפשרות החזרה.

תגים:

מוסר · אתיקה פרסומות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מניפולציות בפרסום - ההיבט המוסרי", סמינריון אודות "מניפולציות בפרסום - ההיבט המוסרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.